- Ograniczenia producenta: TRW
- Średnica [mm]: 228,6
- Szerokość [mm]: 42
- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- Okładzina hamulcowa: Z okładziną
- System hamulcowy: TRW
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 9028 |
ATE | 03 0137 0341 2 |
BENDIX | 362382 B |
BOSCH | 0 986 487 552 |
CITRO | 4241 J8 |
CITRO | 4241 K8 |
CITRO | 4241 L6 |
DELPHI | LS 1716 |
DELPHI | LS 1720 |
FERODO | FDB 567 |
GIRLING | 5186351 |
JURID | 362368 J |
JURID | 362382 J |
LPR | 0 7420 |
MIN | MFR409 |
PEUGE | 16 10 091 280 |
PEUGE | 4241 H6 |
PEUGE | 4241 K8 |
PEUGE | 4241 L6 |
PROTO | PC351625 |
TEXTAR | 91052900 |
TEXTAR | 98101 0529 0 4 |
TRW | GS8635 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
PROTON
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Układ hamulcowy to bez wątpienia najważniejszy system bezpieczeństwa w każdym samochodzie. Proces hamowania samochodu na drodze nie mógłby się odbyć, gdyby nie szereg współpracujących ze sobą części samochodowych. Za jedne z najbardziej istotnych w układzie hamulcowym należy uznać szczęki hamulcowe.
Szczęki hamulcowe to bardzo popularne części samochodowe, które montuje się nawet w nowszych typach pojazdów. Ich zasada działania jest niezwykle prosta. Niestety tego samego nie można powiedzieć jeżeli dojdzie do konieczności ich wymiany - oprócz demontażu koła, trzeba zdjąć także bęben hamulcowy.
Z reguły w przypadku szczęk hamulcowych zwracamy uwagę na ich stan oraz grubość okładzin ciernych. Zbyt cienkie lub wręcz odklejające się trzeba będzie wymienić na nowe. Bardzo ważnym jest, by nie bagatelizować tej kwestii i nie odwlekać wymiany w czasie. Uszkodzona okładzina cierna może niestety zablokować koło samochodu i tym samym uniemożliwić kontynuację jazdy.
Układ oparty na bębnach hamulcowych i szczękach bardzo wielu kierowców oraz specjalistów z branży motoryzacyjnej uważa za archaiczny i co najgorsze zbyt skomplikowany w budowie. Okazuje się jednak, że mimo rzeczywiście stosunkowo skomplikowanej budowy układ bębnowy jest bardzo trwały, a ewentualna naprawa nie sprawia większych trudności.
Podstawa bezproblemowego funkcjonowania układu hamulcowego bębnowego jak i w przypadku pozostałych systemów w samochodzie, sprowadza się do regularnej kontroli i używania podczas okresowych wymian części zamiennych tyko najwyższej jakości.
ABE to marka, która powstała kilkanaście lat temu. Jest to polska firma, działająca jednak nie tylko na rodzimym rynku. Części samochodowe ABE to hamulce, zarówno kompletne zestawy, jak i pojedyncze elementy układów. Wysoko cenione są klocki hamulcowe ABE oraz tarcze. W ofercie znaleźć można również szczęki i zaciski hamulcowe. Ponadto producent jest znany z wysokiej jakości przewodów hamulcowych. W ostatnim czasie w asortymencie pojawia się również coraz więcej przewodów do układu sprzęgła. Części ABE powstają w Polsce, gdzie mieści się jedyna fabryka firmy oraz jej centrala. Jednak obecnie komponenty polskiej marki trafiają także na kilkanaście innych rynków europejskich. Dystrybucja ma miejsce głównie na terenie Europy centralnej i wschodniej. Niemniej jednak przedsiębiorstwo wciąż prowadzi ekspansję na kolejne rynki, przez co części ABE coraz częściej pojawiają się również w krajach południowych i zachodnich. Producent auto części ABE dba o najwyższą jakość komponentów, dopracowując wszelkie detale. Nieustannie trwają również prace nad doskonaleniem części hamulcowych ABE, poprzez stosowanie coraz to nowocześniejszych technologii. Celem producenta jest dostarczanie kierowcom relatywnie tanich części zamiennych, które jakością dorównują częściom oryginalnym.