- Średnica [mm]: 203
- Szerokość [mm]: 36
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 8903 |
APEC | SHU544 |
ATE | 03.0137-0289.2 |
ATE | 03013702892 |
BENDIX | 361937B |
BENDIX | 362380B |
BLUEPRINT | ADC44114AF |
BLUEPRINT | ADC44122 |
BORG BECK | BBS6254 |
BOSCH | 0986487451 |
BRAKE ENG | SH2423 |
BREMBO | S54509 |
DELPHI | LS1643 |
FERODO | FSB228 |
FERODO | FSB404 |
FIRST LINE | FBS576 |
FTE | BB1153A1 |
GIRLING | 5186669 |
HBJAKOPART | J3505005 |
HELLA | 8DB355001531 |
JURID | 361937J |
JURID | 362380J |
LPR | 5245 |
MAG | 363702160742 |
METELLI | 530257 |
METZGER | MG569 |
MEYLE | 32145330014 |
MGA | M742 |
MIN | MFR369 |
MITSUBISHI | MB618190 |
MITSUBISHI | MB699334 |
MITSUBISHI | MB699335 |
MITSUBISHI | MB699336 |
MITSUBISHI | MB950064 |
MITSUBISHI | MN102633 |
MK K | K6701 |
NK | 2730568 |
PAGID | H8870 |
PEX | 6145 |
QH BENELUX | 1600 |
QUINTON HA | BBF937 |
QUINTON HA | BS937 |
REMSA | 4646.00 |
REMSA | 464600 |
SPIDAN | 33529 |
TEXTAR | 91047100 |
TEXTAR | 98101047104 |
TRISCAN | 810042422 |
TRISCAN | 810042533 |
TRISCAN | 810042568 |
TRUSTING | 064.167 |
TRUSTING | 064167 |
TRW | GS8666 |
VALEO | 562607 |
ZIMMERMANN | 109901305 |
MITSUBISHI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Układ hamulcowy to bez wątpienia najważniejszy system bezpieczeństwa w każdym samochodzie. Proces hamowania samochodu na drodze nie mógłby się odbyć, gdyby nie szereg współpracujących ze sobą części samochodowych. Za jedne z najbardziej istotnych w układzie hamulcowym należy uznać szczęki hamulcowe.
Szczęki hamulcowe to bardzo popularne części samochodowe, które montuje się nawet w nowszych typach pojazdów. Ich zasada działania jest niezwykle prosta. Niestety tego samego nie można powiedzieć jeżeli dojdzie do konieczności ich wymiany - oprócz demontażu koła, trzeba zdjąć także bęben hamulcowy.
Z reguły w przypadku szczęk hamulcowych zwracamy uwagę na ich stan oraz grubość okładzin ciernych. Zbyt cienkie lub wręcz odklejające się trzeba będzie wymienić na nowe. Bardzo ważnym jest, by nie bagatelizować tej kwestii i nie odwlekać wymiany w czasie. Uszkodzona okładzina cierna może niestety zablokować koło samochodu i tym samym uniemożliwić kontynuację jazdy.
Układ oparty na bębnach hamulcowych i szczękach bardzo wielu kierowców oraz specjalistów z branży motoryzacyjnej uważa za archaiczny i co najgorsze zbyt skomplikowany w budowie. Okazuje się jednak, że mimo rzeczywiście stosunkowo skomplikowanej budowy układ bębnowy jest bardzo trwały, a ewentualna naprawa nie sprawia większych trudności.
Podstawa bezproblemowego funkcjonowania układu hamulcowego bębnowego jak i w przypadku pozostałych systemów w samochodzie, sprowadza się do regularnej kontroli i używania podczas okresowych wymian części zamiennych tyko najwyższej jakości.
Fomar Friction to duńska marka hamulców, w tym przede wszystkim klocków hamulcowych. Niemniej sława części samochodowych Fomar Friction wykracza dzisiaj daleko poza granice Danii, a nawet Europy, choć nieustannie to Stary Kontynent jest głównym obszarem dystrybucji podzespołów tej marki. Marka Fomar Friction została stworzona w 2004 roku. Mowa jednak tylko o nazwie, ponieważ hamulce marki Fomar były produkowane już od połowy XX wieku. Przedsiębiorstwo od początku zajmuje się produkcją części hamulcowych, w czym zdołało osiągnąć mistrzostwo.
Hamulce Fomar Friction są dzisiaj uznawane za części klasy premium. Montuje się je w najlepszych samochodach sportowych i limuzynach. Gwarantują krótką drogę hamowania, przy jednocześnie długiej żywotności. Oznacza to, że producentowi udało się pogodzić efektywność działania klocków hamulcowych ze stosunkowo niewielką ścieralnością.
Klocki hamulcowe Fomar Friction są produkowane głównie w Danii, jednak właściciel marki – Koncern MAT Holdings – posiada fabryki na całym świecie. Obecnie auto części Fomar Friction są dystrybuowane do kilkudziesięciu krajów na różnych kontynentach. Umożliwia to przynależność do międzynarodowego koncernu. MAT Holding dysponuje nie tylko licznymi fabrykami, ale również laboratoriami, w których doskonalone są podzespoły przynależnych marek. Jedno z laboratoriów znajduje się na terenie Polski, gdzie nieustannie trwają prace nad doskonaleniem między innymi hamulców Fomar Friction.