- Średnica zewnętrzna [mm]: 258
- Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 10
- Minimalna grubość [mm]: 9
- Wysokość [mm]: 75
- Felga - ilosć śrub: 4
- Typ tarczy hamulcowej: Pełny
- Średnica otworu centrującego [mm]: 61,8
- Ciężar [kg]: 4,22
Dodaj opinię
(21.01.2019)
Opinia wystawiona dla Tarcza hamulcowa A.B.S. 15857
(14.04.2017)
Opinia wystawiona dla Tarcza hamulcowa A.B.S. 17798
(06.01.2017)
Opinia wystawiona dla Tarcza hamulcowa A.B.S. 17066
Producent | Numery OEM |
---|
AP | 14836 |
ATE | 24.0110-0263.1 |
ATE | 410263 |
BENDIX | 561362B |
BMW | 34 21 1 155 015 |
BMW | 34 21 1 163 145 |
BMW | 34 21 1 163 146 |
BOSCH | 0 986 478 563 |
BOSCH | 478 563D |
BRADI | 08.9504.10 |
BRADI | 1.0627.5.4 |
BRADI | 1.0652.5.4 |
BRECO | BS 7627 |
BREMBO | 08.9504.10 |
DELPHI | BG 2661 |
FAG | BS 3638 |
GIRLING | 6043344 |
HAVAM | HP52490 |
JURID | 561362J |
LPR | B2550P |
MAG | 353610652540 |
MAG | 360406017300 |
MEYLE | 315 523 3054/PD |
MIN | MDC1107 |
MS | 24011002631PR-PCS-MS |
MS | 24011002631PR-PCS-MSP |
NATIONAL | NBD322 |
NK | 201573 |
OPTIMAL | BS-7606 |
OPTIMAL | BS-7606C |
PILENGA | 5137 |
QUINTON HA | BDC 3638 |
QUINTON HA | BSF 3638 |
SEBRO | 2450 |
SPIDAN | 81839 |
TEXTAR | 92038400 |
TRW | DF4334 |
VEMA | 98647 |
VILLAR | 628.1936 |
ZIMMERMANN | 150.1260.20 |
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Tarcze hamulcowe to typowy eksploatacyjny element samochodowego układu hamulcowego, który wymaga okresowej wymiany. Stan tarcz hamulcowych należy sprawdzać możliwe jak najczęściej z zachowaniem odpowiedniej regularności, ponieważ ich sprawność przekłada się na bezpieczeństwo podczas jazdy samochodem. Nagła awaria układu hamulcowego może z kolei doprowadzić do bardzo groźnych konsekwencji.
Najczęstszym objawem zużytych tarcz hamulcowych jest tzw. bicie tarcz podczas hamowania samochodem, które da się wyczuć mocnymi drganiami na kierownicy. Taki objaw jest już stosunkowo niebezpieczny i to w zasadzie ostateczny znak dla kierowcy, by jak najszybciej wymienić tarcze na nowe. Zużycie tarcz dyktowane jest przede wszystkim stylem jazdy kierowcy. Im bardziej agresywny styl, tym szybsze zużycie się tarcz.
Producenci części do układów hamulcowych zalecają, by tarcze hamulcowe wymieniać w przedziale 60 000 a 80 000 kilometrów przebiegu. Nie jest to jednak sztywna reguła, bo wiele nadal zależeć będzie od stylu jazdy kierowcy. Dlatego najlepszym sposobem nadal pozostaje regularna kontrola stanu technicznego samochodu i sprawdzanie grubości oraz stanu tarcz.
Wybór nowych tarcz hamulcowych do samochodu nie należy do łatwych. Rynek części zamiennych do samochodów oferuje bardzo dużą ilość modeli tarcz do układu hamulcowego, dedykowanych wielu popularnym markom samochodów. Podczas wyboru najlepiej unikać kupowania zamienników nieznanych producentów i wybrać produkty znanych i cenionych marek. Tylko takie tarcze hamulcowe znajdziecie na iParts.pl.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.