- Średnica [mm]: 269
- Wysokość [mm]: 64
- Typ tarczy hamulcowej: Wentylowany
- Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 19,9
- Wymiar gwintu: 15.5
- Minimalna grubość [mm]: 18
- Ilość otworów: 10
- Średnica otworu centrującego [mm]: 68
- Średnica otworu [mm]: 112
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
APEC | DSK344 |
AUDI | 4A0615601B |
BOSCH | 0986479689 |
DELPHI | BG3031 |
FIRST LINE | FBD820 |
GIRLING | 6042522 |
LEMFO | 1671001 |
MEYLE | 1155231115 |
REMSA | 693010 |
TEXTAR | 92072903 |
TRUSTING | DF797 |
ZIMMERMANN | 100123000 |
AUDI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Tarcze hamulcowe to typowy eksploatacyjny element samochodowego układu hamulcowego, który wymaga okresowej wymiany. Stan tarcz hamulcowych należy sprawdzać możliwe jak najczęściej z zachowaniem odpowiedniej regularności, ponieważ ich sprawność przekłada się na bezpieczeństwo podczas jazdy samochodem. Nagła awaria układu hamulcowego może z kolei doprowadzić do bardzo groźnych konsekwencji.
Najczęstszym objawem zużytych tarcz hamulcowych jest tzw. bicie tarcz podczas hamowania samochodem, które da się wyczuć mocnymi drganiami na kierownicy. Taki objaw jest już stosunkowo niebezpieczny i to w zasadzie ostateczny znak dla kierowcy, by jak najszybciej wymienić tarcze na nowe. Zużycie tarcz dyktowane jest przede wszystkim stylem jazdy kierowcy. Im bardziej agresywny styl, tym szybsze zużycie się tarcz.
Producenci części do układów hamulcowych zalecają, by tarcze hamulcowe wymieniać w przedziale 60 000 a 80 000 kilometrów przebiegu. Nie jest to jednak sztywna reguła, bo wiele nadal zależeć będzie od stylu jazdy kierowcy. Dlatego najlepszym sposobem nadal pozostaje regularna kontrola stanu technicznego samochodu i sprawdzanie grubości oraz stanu tarcz.
Wybór nowych tarcz hamulcowych do samochodu nie należy do łatwych. Rynek części zamiennych do samochodów oferuje bardzo dużą ilość modeli tarcz do układu hamulcowego, dedykowanych wielu popularnym markom samochodów. Podczas wyboru najlepiej unikać kupowania zamienników nieznanych producentów i wybrać produkty znanych i cenionych marek. Tylko takie tarcze hamulcowe znajdziecie na iParts.pl.
Fomar Friction to duńska marka hamulców, w tym przede wszystkim klocków hamulcowych. Niemniej sława części samochodowych Fomar Friction wykracza dzisiaj daleko poza granice Danii, a nawet Europy, choć nieustannie to Stary Kontynent jest głównym obszarem dystrybucji podzespołów tej marki. Marka Fomar Friction została stworzona w 2004 roku. Mowa jednak tylko o nazwie, ponieważ hamulce marki Fomar były produkowane już od połowy XX wieku. Przedsiębiorstwo od początku zajmuje się produkcją części hamulcowych, w czym zdołało osiągnąć mistrzostwo.
Hamulce Fomar Friction są dzisiaj uznawane za części klasy premium. Montuje się je w najlepszych samochodach sportowych i limuzynach. Gwarantują krótką drogę hamowania, przy jednocześnie długiej żywotności. Oznacza to, że producentowi udało się pogodzić efektywność działania klocków hamulcowych ze stosunkowo niewielką ścieralnością.
Klocki hamulcowe Fomar Friction są produkowane głównie w Danii, jednak właściciel marki – Koncern MAT Holdings – posiada fabryki na całym świecie. Obecnie auto części Fomar Friction są dystrybuowane do kilkudziesięciu krajów na różnych kontynentach. Umożliwia to przynależność do międzynarodowego koncernu. MAT Holding dysponuje nie tylko licznymi fabrykami, ale również laboratoriami, w których doskonalone są podzespoły przynależnych marek. Jedno z laboratoriów znajduje się na terenie Polski, gdzie nieustannie trwają prace nad doskonaleniem między innymi hamulców Fomar Friction.