Dodaj opinię
(06.03.2013)
Opinia wystawiona dla Tarcza sprzęgła BLUE PRINT ADT33135
Producent | Numery OEM |
---|
A.Z. Meist | AZMT-47-020-1106 |
A.Z. Meist | AZMT-47-020-1121 |
A.Z. Meist | AZMT-47-020-1131 |
AISIN | DE-CI02 |
ASAM | 80225 |
CITRO | 2055.C6 |
CITRO | 96 001 159 |
CITRO | 96 002 913 |
CITRO | 96 066 044 |
CITRO | 96 066 046 |
CITRO | 96 066 047 |
CITRO | 96 066 048 |
CITRO | 96 118 748 |
CITRO | 96 153 596 |
CITRO | 96 153 956 |
CITRO | 96 153 958 |
CITRO | 96 153 959 |
CITRO | 96 153 964 |
CITRO | 96 153 966 |
CITRO | 96 254 927 |
CITRO | 96 306 301 |
CITRO | 96 350 829 |
CITRO | 97 501 420 |
CITRO | 97 504 420 |
CITRO | 97 518 607 |
CITRO | 97 530 604 |
CLUTCHNUS | MCK2425 |
CLUTCHNUS | MCK2426 |
CLUTCHNUS | MCK2426A |
CLUTCHNUS | MCK2428 |
CLUTCHNUS | MCK2435 |
CLUTCHNUS | MCK2444 |
CLUTCHNUS | MCK2455 |
CLUTCHNUS | SMX26 |
CLUTCHNUS | SMX31 |
CLUTCHNUS | SMX37 |
CLUTCHNUS | SMX42 |
CLUTCHNUS | SMX51 |
CLUTCHNUS | SMX53 |
CLUTCHNUS | SMX68 |
COGEFA | 720.55C3N |
DIAMAX | T6002 |
GUTTMANN | EMG32620 |
HART | 332 082 |
HART | 359 943 |
HOLA | 22D17 |
HOLA | CHD221 |
KAMOKA | KC009 |
KAMOKA | KC056 |
KLAXCAR | 30021z |
KM GERMANY | 069 0471 |
KM GERMANY | 69 0471 |
LADA | 21215-160 1130 |
LUK | 320 0140 16 |
LUK | 320 0203 10 |
LUK | 320 0209 10 |
LUK | 320 0282 30 |
LUK | 320 0289 10 |
LUK | 320 0315 10 |
LUK | 320 0342 10 |
MECARM | MD3113 |
MECARM | MD3114 |
MECARM | MD5022 |
MECARM | MD5074 |
Motrio | 8671013703 |
Motrio | 8671014347 |
NK | 119922 |
OSSCA | 06041 |
OSSCA | 08204 |
Omnicraft | 2277464 |
PATRON | PCE0050 |
PEUGE | 2054.96 |
PEUGE | 2055.27 |
PEUGE | 2055.36 |
PEUGE | 2055.97 |
PEUGE | 2055.A1 |
PEUGE | 2055.A2 |
PEUGE | 2055.A3 |
PEUGE | 2055.C3 |
PEUGE | 2055.C4 |
PEUGE | 2055.C5 |
PEUGE | 2055.C6 |
PEUGE | 2055.N3 |
PEUGE | 2055.P9 |
PEUGE | 2055.Q3 |
PEUGE | 2055.Q4 |
PEUGE | 2055.T7 |
PEUGE | 97 501 420 80 |
PEUGE | 97 504 420 80 |
PROCODIS F | DE005 |
PROCODIS F | DE006 |
PROCODIS F | DE034 |
PROCODIS F | KTE005 |
PROCODIS F | KTE006 |
PROCODIS F | KTE009 |
PROCODIS F | KTE016 |
PROCODIS F | KTE058 |
PROCODIS F | KTE059 |
PROCODIS F | KTE093 |
PROFIT | 2525-1014 |
PROFIT | 2525-1018 |
QUINTON HA | C1181AF |
QUINTON HA | C1619AF |
RIDEX | 262C0039 |
RIDEX | 479C0019 |
SACHS PERF | 881861 999723 |
SACHS PERF | 881864 002628 |
SACHS PERF | 881864 99V103 |
SACHS PERF | 881864 99V104 |
SACHS | 1862 635 001 |
SACHS | 1862 636 001 |
SACHS | 1862 637 001 |
SACHS | 1862 882 002 |
SACHS | 1862 882 042 |
SACHS | 1878 852 001 |
SASIC | 0552362 |
STARLINE | SL 3DS0100 |
STELLOX | 07-00049-SX |
STELLOX | 07-00052-SX |
Stark | SKCK-0100018 |
TOPRAN | 721 515 |
TRIALLI | FD 2009 |
VALEO | 279433 |
VALEO | 803119 |
VALEO | 803120 |
VALEO | 803131 |
VALEO | 803385 |
VALEO | 803388 |
WILMINK | WG2233727 |
WILMINK | WG2235054 |
WILMINK | WG2235102 |
CITROËN
|
LADA
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Tarcza sprzęgła to element układu sprzęgłowego, bezpośrednio odpowiedzialny za przenoszenie napędu z wału korbowego na wał sprzęgowy. Działanie tej części opiera się na wykorzystaniu siły tarcia poprzez docisk elementów. Charakterystyką pracy tarczy sprzęgła jest funkcjonowanie w warunkach dużej siły tarcia oraz wysokich temperatur, zatem wymagana jest maksymalna wytrzymałość okładziny ciernej tarczy. W zależności od producenta, powstaje ona z różnych materiałów, wśród których coraz popularniejsze stają się włókna węglowe. Doskonale znoszą one próbę czasu, dzięki odporności na uszkodzenia mechaniczne oraz wysokie temperatury. Jednak tarcza sprzęgła może być wykonana również z włókna szklanego czy z hartowanego metalu.
Przeważnie tarcza sprzęgła wyposażona jest w tłumik drgań, który zapobiega ich powstawaniu nawet podczas gwałtownego użycia sprzęgła. Tłumik powstrzymuje również przeciążenia, powstające w takich sytuacjach. Należy podkreślić, że element ten jest niezbędny przy tarczy, o ile w samochodzie nie jest wykorzystywane koło dwumasowe, gdyż wtedy to ono zajmuje się redukcją drgań.
Troska o stan tarczy polega przede wszystkim na jej prawidłowym użytkowaniu. Zbyt częste korzystanie ze sprzęgła, jazda na tzw. półsprzęgle, czy też dociskanie pedału sprzęgła do oporu nie służą ani tarczy, ani żadnemu z pozostałych elementów układu. Problem, który zmusza do wymiany tarczy to najczęściej zmniejszenie grubości okładziny ciernej, która znacząco obniża efektywność pracy elementu. Poprawnie użytkowana tarcza sprzęgła powinna pozostać sprawna nawet po przejechaniu 120-140 tys. km, choć oczywiście zależy to także od jakości jej wykonania.
Blue Print to angielska marka części samochodowych oraz sprzętu warsztatowego i narzędzi. Auto części Blue Print można znaleźć na rynku europejskim, amerykańskim i azjatyckim. Wysoka jakość oferowanych części, a także stosunkowo niska awaryjność, sprawiły, że zapotrzebowanie na zamienniki tej marki jest bardzo duże.
Blue Print to marka grupy Bilstein. Firma produkuje części zamienne dedykowane na rynek wtórny, ale także na montaż fabryczny do takich popularnych marek samochodowych jak Ford, Cadillac, Chrysler, Nissan, Infiniti, Mazda, Lexus, SsangYong, Honda, Land Rover, Jaguar, Hyundai, Mitsubishi, Dodge czy też Hummer.
Sukces przedsiębiorstwu Blue Print zapewnia przede wszystkim maksymalne ukierunkowanie procesów produkcyjnych części samochodowych na potrzeby rynku motoryzacyjnego. Ponadto firma systematycznie aktualizuje asortyment oferowanych auto części. Aktualnie oferta marki Blue Print opiewa już w ponad 22 tysiące części, podzielonych na około 160 grup towarowych, dedykowanych samochodom osobowym i dostawczym.