- Wersja: BLUEPRINT ADU173104
- Średnica zewnętrzna [mm]: 228,0
- Ilość zębów: 26
- Ciężar [kg]: 1,678
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BLUEPRINT | ADU173104 |
CLUTCHNUS | SMS30 |
KAWE | 2256 |
KM GERMANY | 69 0084 |
LUK | 323 0163 11 |
MERCE | 006 250 27 03 |
MERCE | 006 250 28 03 |
MERCE | 006 250 68 03 |
MERCE | 006 250 69 03 |
MERCE | 006 250 70 03 |
MERCE | 006 250 71 03 |
MERCE | 009 250 70 03 |
MERCE | 009 250 73 03 |
MERCE | 010 250 30 03 |
MERCE | 010 250 93 03 |
MERCE | 011 250 09 03 |
MERCE | A006 250 27 03 |
MERCE | A006 250 28 03 |
MERCE | A006 250 68 03 |
MERCE | A006 250 69 03 |
MERCE | A006 250 70 03 |
MERCE | A006 250 71 03 |
MERCE | A009 250 70 03 |
MERCE | A009 250 73 03 |
MERCE | A010 250 30 03 |
MERCE | A010 250 93 03 |
MERCE | A011 250 09 03 |
MEYLE | 017 228 2602 |
SACHS | 1861 775 032 |
SACHS | 1861 775 033 |
STATIM | 23.222 |
STELLOX | 07-00023-SX |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Tarcza sprzęgła to element układu sprzęgłowego, bezpośrednio odpowiedzialny za przenoszenie napędu z wału korbowego na wał sprzęgowy. Działanie tej części opiera się na wykorzystaniu siły tarcia poprzez docisk elementów. Charakterystyką pracy tarczy sprzęgła jest funkcjonowanie w warunkach dużej siły tarcia oraz wysokich temperatur, zatem wymagana jest maksymalna wytrzymałość okładziny ciernej tarczy. W zależności od producenta, powstaje ona z różnych materiałów, wśród których coraz popularniejsze stają się włókna węglowe. Doskonale znoszą one próbę czasu, dzięki odporności na uszkodzenia mechaniczne oraz wysokie temperatury. Jednak tarcza sprzęgła może być wykonana również z włókna szklanego czy z hartowanego metalu.
Przeważnie tarcza sprzęgła wyposażona jest w tłumik drgań, który zapobiega ich powstawaniu nawet podczas gwałtownego użycia sprzęgła. Tłumik powstrzymuje również przeciążenia, powstające w takich sytuacjach. Należy podkreślić, że element ten jest niezbędny przy tarczy, o ile w samochodzie nie jest wykorzystywane koło dwumasowe, gdyż wtedy to ono zajmuje się redukcją drgań.
Troska o stan tarczy polega przede wszystkim na jej prawidłowym użytkowaniu. Zbyt częste korzystanie ze sprzęgła, jazda na tzw. półsprzęgle, czy też dociskanie pedału sprzęgła do oporu nie służą ani tarczy, ani żadnemu z pozostałych elementów układu. Problem, który zmusza do wymiany tarczy to najczęściej zmniejszenie grubości okładziny ciernej, która znacząco obniża efektywność pracy elementu. Poprawnie użytkowana tarcza sprzęgła powinna pozostać sprawna nawet po przejechaniu 120-140 tys. km, choć oczywiście zależy to także od jakości jej wykonania.
KM Germany to niemiecka firma, która swoją historię rozpoczęła w 1988 roku. Mimo iż jest to dość młode przedsiębiorstwo na rynku motoryzacyjnym, na którym nie brakuje firm z bogatą historią, zyskała uznanie nie tylko wśród rodzimych odbiorców. KM Germany docenia wielu klientów w całej Europie, a także i na świecie.
W ofercie KM Germany znajdziemy przede wszystkim komplety sprzęgieł oraz pojedyncze elementy sprzęgła hydraulicznego. Ponad 200 produktów niemieckiej marki produkowane jest z przeznaczeniem dla:
Części KM Germany są tworzone głównie z myślą o pojazdach produkowanych w Europie i po części w Azji (w mniejszym stopniu).
Dziś KM Germany jest jednym z ważniejszych producentów części do samochodów, który liczy się na międzynarodowym rynku motoryzacyjnym. To zasługa wysokiej specjalizacji, na którą postawiło przedsiębiorstwo. Chodzi o sprzęgło i jego osprzęt, którym firma poświęca wyjątkowo dużo uwagi, doskonaląc nieustannie oferowany przez siebie produkt.
Dzięki wysokiej klasy specjalistom i wyjątkowej uważności w trakcie produkcji sprzęgła KM Germany są sprzedawane w ponad 100 krajach. Ponadto, firma posiada niemal 5000 referencji, a oferta jest stale rozbudowywana.