- Ciężar netto [kg]: 1,5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BORG BECK | 21 796 131 |
BORG BECK | 21 855 031 |
BORG BECK | 22 903 041 |
BORG BECK | 22 953 001 |
DELPHI | HB 8254 |
DELPHI | HB 8450 |
DELPHI | HB 8451 |
DELPHI | HB 8833 |
JPG | 1230402609 |
LUK | 322 0082 16 |
LUK | 322 0085 10 |
LUK | 322 0154 10 |
LUK | 322 0199 10 |
MEYLE | 617 215 2400 |
OPEL | 6 64 150 |
OPEL | 6 64 151 |
OPEL | 6 64 159 |
OPEL | 6 64 166 |
OPEL | 6 64 186 |
OPEL | 6 64 210 |
OPEL | 6 64 312 |
OPEL | 90444077 |
OPEL | 90446531 |
OPEL | 90512582 |
QUINTON HA | C1038AF |
QUINTON HA | C1095AF |
QUINTON HA | C1623AF |
SACHS | 1861 796 131 |
SACHS | 1861 855 031 |
SACHS | 1862 134 032 |
SACHS | 1862 745 001 |
SACHS | 1862 903 001 |
SACHS | 1862 903 041 |
SACHS | 1862 953 001 |
STELLOX | 07-00054-SX |
TOPRAN | 205 948 |
TRW | DF4155 |
VALEO | 355599 |
VALEO | 803043 |
VALEO | 803105 |
VALEO | 803107 |
VALEO | 803728 |
VALEO | 803924 |
VALEO | 834459 |
VAUXH | R1520007 |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Tarcza sprzęgła to element układu sprzęgłowego, bezpośrednio odpowiedzialny za przenoszenie napędu z wału korbowego na wał sprzęgowy. Działanie tej części opiera się na wykorzystaniu siły tarcia poprzez docisk elementów. Charakterystyką pracy tarczy sprzęgła jest funkcjonowanie w warunkach dużej siły tarcia oraz wysokich temperatur, zatem wymagana jest maksymalna wytrzymałość okładziny ciernej tarczy. W zależności od producenta, powstaje ona z różnych materiałów, wśród których coraz popularniejsze stają się włókna węglowe. Doskonale znoszą one próbę czasu, dzięki odporności na uszkodzenia mechaniczne oraz wysokie temperatury. Jednak tarcza sprzęgła może być wykonana również z włókna szklanego czy z hartowanego metalu.
Przeważnie tarcza sprzęgła wyposażona jest w tłumik drgań, który zapobiega ich powstawaniu nawet podczas gwałtownego użycia sprzęgła. Tłumik powstrzymuje również przeciążenia, powstające w takich sytuacjach. Należy podkreślić, że element ten jest niezbędny przy tarczy, o ile w samochodzie nie jest wykorzystywane koło dwumasowe, gdyż wtedy to ono zajmuje się redukcją drgań.
Troska o stan tarczy polega przede wszystkim na jej prawidłowym użytkowaniu. Zbyt częste korzystanie ze sprzęgła, jazda na tzw. półsprzęgle, czy też dociskanie pedału sprzęgła do oporu nie służą ani tarczy, ani żadnemu z pozostałych elementów układu. Problem, który zmusza do wymiany tarczy to najczęściej zmniejszenie grubości okładziny ciernej, która znacząco obniża efektywność pracy elementu. Poprawnie użytkowana tarcza sprzęgła powinna pozostać sprawna nawet po przejechaniu 120-140 tys. km, choć oczywiście zależy to także od jakości jej wykonania.
NK to niemiecki producent części samochodowych, dystrybuowanych głównie na terenie Europy. Specjalizacją firmy jest produkcja części układu hamulcowych. W asortymencie znajduje się ponad 1200 modeli tarcz hamulcowych, co oznacza, iż firma spełnia zapotrzebowanie niemal całego rynku. Warto zaznaczyć, że wśród tarcz hamulcowych marki NK znajdują się zarówno standardowe modele przeznaczone do aut osobowych, jak i ultra wytrzymałe tarcze dedykowane pojazdom sportowym. Ponadto, klienci mogą przebierać pośród klocków hamulcowych, a także bębnów, szczęk oraz zacisków. Firma NK specjalizuje się również w produkcji przewodów hamulcowych.
Pomimo że specjalnością NK są elementy układu hamulcowego, niemiecki producent nie ogranicza się tylko do tego typu części. W ofercie przedsiębiorstwa pojawia się również wiele części zawieszenia, które cechuje niezmienna efektywność w każdych warunkach. Zdolność do pracy w niskiej i wysokiej temperaturze to cecha charakterystyczna uszczelek, zacisków i innych drobnych elementów produkowanych przez NK. Równie niezawodne okazują się zwykle amortyzatory, a także sprzęgła produkowane przez niemiecką firmę NK.
NK to firma, która przez cały okres swojego istnienia, który przekroczył już 80 lat, stawia na najwyższą jakość produktów. Wydaje się, że to właśnie ta filozofia pozwoliła marce przetrwać tak długo. Od niemal 2 dekad marka NK jest częścią grupy SBS(wcześniej OBTEC). Dołączenie do innych potentatów rynku motoryzacyjnego miało pozytywny wpływ na rozwój technologiczny części samochodowych produkowanych przez NK.