- Profil piasty: 23x29-10N
- Ilość zębów: 10
- Parametr: 240D
- Średnica [mm]: 240
- Rodzaj sprzęgła: Sztywna tarcza sprzęgła z organiczną okładziną
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.P. | HB6165 / 23384 |
A.P. | HB6558 / 23432 |
BMW | 1 223 029 |
BMW | 1 223 030 |
BMW | 1 223 033 |
BMW | 1 223 034 |
BMW | 1 223 133 |
BMW | 1 223 163 |
BMW | 1 223 164 |
BMW | 1 223 166 |
BMW | 1 223 167 |
BMW | 1 223 532 |
BMW | 1 223 533 |
BMW | 1 223 679 |
BMW | 1 226 225 |
BMW | 2 226 882 |
BMW | 2 226 958 |
BMW | 2 227 010 |
BMW | 2 227 246 |
BMW | 2 227 536 |
BMW | 21 21 1 223 029 |
BMW | 21 21 1 223 030 |
BMW | 21 21 1 223 033 |
BMW | 21 21 1 223 034 |
BMW | 21 21 1 223 133 |
BMW | 21 21 1 223 134 |
BMW | 21 21 1 223 163 |
BMW | 21 21 1 223 164 |
BMW | 21 21 1 223 166 |
BMW | 21 21 1 223 167 |
BMW | 21 21 1 223 532 |
BMW | 21 21 1 223 533 |
BMW | 21 21 1 223 679 |
BMW | 21 21 1 226 225 |
BMW | 21 21 2 226 882 |
BMW | 21 21 2 226 958 |
BMW | 21 21 2 227 010 |
BMW | 21 21 2 227 246 |
BORG BECK | HB 6558 |
HANOH | 153 298 506 |
HAVAM | AP3022 |
HAVAM | AP3850 |
LUK | 324 0022 10 |
LUK | 324 0022 16 |
LUK | 324 0065 10 |
LUK | 324 0131 20 |
LUK | 624 1589 00 |
LUK | 624 1589 10 |
SACHS | 20 1864 098 033 |
SACHS | 20 1864 098 103 |
SACHS | 20 1864 098 104 |
SACHS | 20 1864 098 105 |
SACHS | 20 1864 098 132 |
SACHS | 20 1864 957 001 |
SACHS | 76 3000 417 001 |
SACHS | 86 1864 098 033 |
SACHS | 86 1864 098 132 |
ALPINA
|
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Tarcza sprzęgła to element układu sprzęgłowego, bezpośrednio odpowiedzialny za przenoszenie napędu z wału korbowego na wał sprzęgowy. Działanie tej części opiera się na wykorzystaniu siły tarcia poprzez docisk elementów. Charakterystyką pracy tarczy sprzęgła jest funkcjonowanie w warunkach dużej siły tarcia oraz wysokich temperatur, zatem wymagana jest maksymalna wytrzymałość okładziny ciernej tarczy. W zależności od producenta, powstaje ona z różnych materiałów, wśród których coraz popularniejsze stają się włókna węglowe. Doskonale znoszą one próbę czasu, dzięki odporności na uszkodzenia mechaniczne oraz wysokie temperatury. Jednak tarcza sprzęgła może być wykonana również z włókna szklanego czy z hartowanego metalu.
Przeważnie tarcza sprzęgła wyposażona jest w tłumik drgań, który zapobiega ich powstawaniu nawet podczas gwałtownego użycia sprzęgła. Tłumik powstrzymuje również przeciążenia, powstające w takich sytuacjach. Należy podkreślić, że element ten jest niezbędny przy tarczy, o ile w samochodzie nie jest wykorzystywane koło dwumasowe, gdyż wtedy to ono zajmuje się redukcją drgań.
Troska o stan tarczy polega przede wszystkim na jej prawidłowym użytkowaniu. Zbyt częste korzystanie ze sprzęgła, jazda na tzw. półsprzęgle, czy też dociskanie pedału sprzęgła do oporu nie służą ani tarczy, ani żadnemu z pozostałych elementów układu. Problem, który zmusza do wymiany tarczy to najczęściej zmniejszenie grubości okładziny ciernej, która znacząco obniża efektywność pracy elementu. Poprawnie użytkowana tarcza sprzęgła powinna pozostać sprawna nawet po przejechaniu 120-140 tys. km, choć oczywiście zależy to także od jakości jej wykonania.