- Średnica [mm]: 200
- Ilość zębów: 18
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BLUEPRINT | ADP153107 |
CITRO | 2055 AT |
CITRO | 2055 EX |
CLUTCHNUS | SMZ133 |
DIAMAX | T5025K3 |
DIAMAX | T5101K3 |
DIAMAX | T6001 |
EUROREPAR | 1682292980 |
EUROREPAR | 1682296180 |
FAST | FT64127 |
FAST | FT64128 |
HOLA | CHD017 |
JAPKO | 92CI05 |
KAGER | 16-0079 |
KAGER | 16-0084 |
KAMOKA | KC027 |
KAMOKA | KC049 |
KAMOKA | KC161 |
KAWE | 961856 |
KM GERMANY | 069 1032 |
KRAFTTECH | W05200I |
KRAFTTECH | W07200E |
KRAFTTECH | W22200G |
LUK | 320 0345 10 |
MAPA | 005200800 |
MAPA | 007200400 |
MAPA | 022200600 |
MAPCO | 10413 |
MECARM | MD3153 |
MECARM | MD3154 |
MECARM | MK9614 |
MECARM | MK9651 |
MOTRIO | 8660001000 |
MOTRIO | 8660001002 |
MOTRIO | 8660006212 |
MOTRIO | 8660006213 |
Omnicraft | 2277584 |
Omnicraft | 2278014 |
Omnicraft | 2278121 |
PEUGE | 2055 AT |
PEUGE | 2055 EX |
SACHS PERF | 881861 999852 |
SACHS PERF | 881861 999872 |
SACHS | 1878 000 794 |
SACHS | 1878 002 521 |
SACHS | 3000 951 279 |
SACHS | 3000 951 280 |
SACHS | 3000 951 336 |
SACHS | 3000 951 357 |
WILMINK | WG2235106 |
ZEKKERT | KS-4190 |
ZEKKERT | KS-4256 |
ZEKKERT | KS-4297 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Tarcza sprzęgła to element układu sprzęgłowego, bezpośrednio odpowiedzialny za przenoszenie napędu z wału korbowego na wał sprzęgowy. Działanie tej części opiera się na wykorzystaniu siły tarcia poprzez docisk elementów. Charakterystyką pracy tarczy sprzęgła jest funkcjonowanie w warunkach dużej siły tarcia oraz wysokich temperatur, zatem wymagana jest maksymalna wytrzymałość okładziny ciernej tarczy. W zależności od producenta, powstaje ona z różnych materiałów, wśród których coraz popularniejsze stają się włókna węglowe. Doskonale znoszą one próbę czasu, dzięki odporności na uszkodzenia mechaniczne oraz wysokie temperatury. Jednak tarcza sprzęgła może być wykonana również z włókna szklanego czy z hartowanego metalu.
Przeważnie tarcza sprzęgła wyposażona jest w tłumik drgań, który zapobiega ich powstawaniu nawet podczas gwałtownego użycia sprzęgła. Tłumik powstrzymuje również przeciążenia, powstające w takich sytuacjach. Należy podkreślić, że element ten jest niezbędny przy tarczy, o ile w samochodzie nie jest wykorzystywane koło dwumasowe, gdyż wtedy to ono zajmuje się redukcją drgań.
Troska o stan tarczy polega przede wszystkim na jej prawidłowym użytkowaniu. Zbyt częste korzystanie ze sprzęgła, jazda na tzw. półsprzęgle, czy też dociskanie pedału sprzęgła do oporu nie służą ani tarczy, ani żadnemu z pozostałych elementów układu. Problem, który zmusza do wymiany tarczy to najczęściej zmniejszenie grubości okładziny ciernej, która znacząco obniża efektywność pracy elementu. Poprawnie użytkowana tarcza sprzęgła powinna pozostać sprawna nawet po przejechaniu 120-140 tys. km, choć oczywiście zależy to także od jakości jej wykonania.
Topran to marka części zamiennych, która stała się prawdziwym przełomem wśród producentów części samochodowych przeznaczonych na niezależny rynek wtórny. Marka aktywnie zdobywa popularność wśród klientów oraz specjalistów z branży motoryzacyjnej, oferując niezawodne części zamienne w atrakcyjnych cenach.
Auto części Topran są reprezentowane na rynkach części samochodowych w 80 krajach, głównie w Europie. Marka posiada zróżnicowany asortyment opatentowanych oryginalnych części samochodowych przeznaczonych do samochodów najlepszych marek pojazdów w Europie, Azji i Ameryce.
Asortyment Topran zasłynął na rynku przede wszystkim z części układu hamulcowego produkowanych przy użyciu starannie wybieranych, nowoczesnych materiałów i innowacyjnych technologii. Firma oferuje jednak znacznie szerszy asortyment części.
Topran to marka, która kładzie duży nacisk na zachowanie odpowiednio wysokiej jakości oferowanych części zamiennych. Części Topran wielokrotnie testuje się przed rozpoczęciem masowej produkcji.