- Dopuszczony dla rodzaju pojazdu: Samochód osobowy
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ASHIKA | 45-02-253 |
AUTEX | 654650 |
BLUEPRINT | ADT37651 |
BLUEPRINT | ADT37651C |
BOSCH | 1 987 947 489 |
CONTI | V56969 |
DAYCO | ATB2532 |
DT SPARE P | 14.13050 |
FEBI | 32577 |
HBJAKOPART | J1142075 |
HUTCHINSON | HTG 443 |
INA | 533 0108 10 |
IPD | 15-3645 |
JAPANPAR | BE-253 |
KAVO PARTS | DTD-9001 |
LORETT | CR 5262 |
NIPPARTS | N1142074 |
NTN | HAT03018 |
OPTI | 966ST |
OPTI | ATB2532 |
OPTI | KT 1579 |
OPTIMAL | 0-N1819 |
QUINTON HA | QTT1180 |
RUV | 56969 |
SKF | VKM 71809 |
SNR | GT369.36 |
SWAG | 81 93 2577 |
TOYOT | 13540-67020 |
TOYOTA
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Rozrząd - zestaw paska IPD 64-5778 | IPD | Brak ceny |
HEPU 15-3645 | HEPU | Brak ceny |
Tłumik drgań paska rozrządu BREDA LORETT TDI5262 | BREDA LORETT | Brak ceny |
Rozrząd - zestaw paska RUVILLE 550267 | RUVILLE | Brak ceny |
Rozrząd - zestaw paska RUVILLE 550271 | RUVILLE | Brak ceny |
Rolka napinacza paska rozrządu OPTIBELT 966ST | OPTIBELT | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Tłumik drgań skrętnych to niewielki element sprężynowy zamontowany przy kole dwumasowym. Pełni on funkcję amortyzatora drgań, które w sprzęgle występują z dużym natężeniem. Podczas pracy silnika drżenie przenoszone jest na inne podzespoły, w tym także na sprzęgło. Podzespół ten natomiast jest na tyle wrażliwy, że ekspozycja na silne wstrząsy mogłaby doprowadzić do jego rychłej awarii. Tłumik drgań zapobiega wystąpieniu tego typu problemów, zwiększając tym samym żywotność koła dwumasowego oraz całego zespołu sprzęgła. Ponadto, dzięki redukcji drgań tłumik przyczynia się również do zwiększenia komfortu jazdy.
Montaż dwumasy w miejsce pojedynczego koła zamachowego jest dzisiaj w zasadzie standardem, zwłaszcza jeśli mowa o mocniejszych silnikach wysokoprężnych. Koło dwumasowe to tak naprawdę połączenie dwóch kół zamachowych. Dzięki podwójnej masie, koło dwumasowe jest bardziej wytrzymałe na obciążenia. Tłumik drgań skrętnych to zespół sprężyn, które znajdują się pomiędzy dwoma tarczami.
Tłumik jest mało skomplikowanym elementem, zatem teoretycznie nie powinien zbyt często ulegać awariom. W praktyce rzeczywiście przebieg tłumika zwykle jest dość duży, jednak nie aż tak, jak mogłoby się wydawać. Wszystko przez ogromne obciążenia, z którymi musi sobie radzić ta część samochodowa podczas każdego ruszania. Należy podkreślić, że awaria tłumika zwykle oznacza konieczność wymiany również całego koła dwumasowego.
Przedsiębiorstwo Gates Company powstało w 1911 roku w USA. Firma zasłynęła w przemyśle motoryzacyjnym z wyprodukowania pierwszego na świecie paska klinowego, który został opracowany przez brata założyciela marki. Nowy produkt stosunkowo szybko wszedł do masowej produkcji, a Gates od tego czasu jest liderem w produkcji pasków klinowych i pasków rozrządu do samochodów.
Firma Gates jest jednym z największych na świecie dostawców oryginalnych auto części dla różnych marek samochodów. Pod marką Gates produkuje się ponadto części zamienne dla rynku wtórnego w jakości części oryginalnych. Główną cechą charakterystyczną firmy jest produkcja wysokiej jakości oraz niezawodność oferowanych podzespołów.
Firma Gates oficjalnie zaopatruje rynki części zamiennych w prawie dwudziestu krajach świata. Ponadto firma współpracuje z wieloma koncernami samochodowymi (m.in. Alfa Romeo, Honda, Audi, BMW, Renault, Citroёn, Peugeot, Porsche, Fiat, Ford, Ferrari, Hyundai, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Mercedes-Benz, Seat , Opel, Skoda, Subaru, Suzuki, SsangYong, Toyota, Volvo, Volkswagen), dla których dostarcza części samochodowe z przeznaczeniem na pierwszy montaż fabryczny.
Bogaty asortyment firmy Gates obejmuje przede wszystkim części układu napędowego: paski klinowe, paski klinowe wielokolorowe, rolki napinacza, tłumiki drgań skrętnych, paski rozrządu, a także sprzęgła jednokierunkowe alternatora i wiele innych.