- Tryb pracy: Sterowany podciśnieniem
- Rodzaj urządzenia ładującego: Turbosprężarka
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniami
- Rodzaj chłodzenia: Chłodzony powietrzem
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ASYSUM | 0R27069761 |
ASYSUM | 0R27069762 |
ASYSUM | 0R27069771 |
ASYSUM | 0R27069772 |
ASYSUM | 0R353039700009 |
ASYSUM | 0R353039700023 |
ASYSUM | 0R6VVP1 |
BE TURBO | 124017 |
BE TURBO | 124151 |
BE TURBO | 124151RED |
BORGW 3K | 53039880009 |
BORGW 3K | 53039880023 |
BORGW 3K | T911164 |
BORGWARNER | 53039880023 |
BTS TURBO | T911164 |
BTS TURBO | T911249 |
BTS TURBO | T911249BL |
CITRO | 0375C8 |
CITRO | 0375E1 |
CITRO | 0375E3 |
CITRO | 0375F1 |
CITRO | 0375H7 |
CITRO | 0375H8 |
CITRO | 9622520980 |
CITRO | 9622526980 |
CITRO | 9633382180 |
CITRO | 9633382380 |
CITRO | 9645247080 |
CITRO | 9645247280 |
DELPHI | HRX104 |
DELPHI | HRX105 |
INTEC SARL | 221900075 |
JPG | 4117400200 |
LUCAS | LTRPA53039880009 |
LUCAS | LTRPA7069772 |
LUCAS | LTRPARHF4VVP1 |
MAHLE | 031TA14017000 |
MAHLE | 031TA14151000 |
MAHLE | 031TA14151010 |
MAHLE | 031TC14017000 |
MAHLE | 031TC14151000 |
MAHLE | 031TM14017000 |
MAHLE | 031TM14151000 |
MOTAIR | 333202 |
MOTAIR | 333297 |
MOTAIR | 660297 |
PEUGE | 0375C8 |
PEUGE | 0375E0 |
PEUGE | 0375E1 |
PEUGE | 0375E3 |
PEUGE | 0375E5 |
PEUGE | 0375E9 |
PEUGE | 0375F0 |
PEUGE | 0375F1 |
PEUGE | 0375F2 |
PEUGE | 0375H7 |
PEUGE | 0375H8 |
PEUGE | 9622520980 |
PEUGE | 9622526980 |
PEUGE | 9632406680 |
PEUGE | 9633382180 |
PEUGE | 9633382380 |
PEUGE | 9633614180 |
PEUGE | 9645247080 |
PEUGE | 9645247280 |
RCAFRANCE | RCA7069772 |
SCHLUTTER | 17202715 |
TMI | PA53039700009 |
TMI | PA7069772 |
TMI | PARHF4VVP1 |
TMI | TG7069772 |
TMI | TIRHF4VVP1 |
TMI | TK53039700009 |
TURBO-MOT | 671042 |
TURBOSHOET | 1100201 |
VAICO | V424147 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Turbosprężarka to element spotykany w wielu samochodach poruszających się po polskich drogach. Do niedawna była to typowa z części samochodowych silnika wysokoprężnego. Aktualnie turbosprężarki montuje się jednak także w silnikach benzynowych. To podzespół, który składa się w zasadzie z dwóch elementów - turbiny oraz sprężarki.
Podstawowa rola turbosprężarki sprowadza się do dostarczania większej ilości powietrza do komory spalania silnika spalinowego. Ma to na celu zwiększenie momentu obrotowego i tym samym mocy silnika samochodowego. Źródło zasilania tego podzespołu to gazy, które wydostają się z komory spalania do układu wydechowego.
Do typowych objawów zużycia lub usterki turbosprężarki należy zaliczyć przede wszystkim charakterystyczny odgłos (mocny świst), który powstaje podczas wkręcania się turbiny na wyższe obroty. Z reguły winny jest wirnik, który został uszkodzony. Narażone na zużycie i awarie będą także uszczelniacze, a wyraźnym objawem ich uszkodzenia będzie wyciek oleju z turbosprężarki. Stosunkowo częstym awariom ulegają także łożyska.
Innym typowym objawem awarii turbosprężarki jest wyczuwalny spadek mocy silnika. W końcu to element, który w dużym stopniu wpływa na osiągi jednostki napędowej. Za spadek mocy może odpowiadać jednak także wiele innych usterek dlatego należy udać się do warsztatu w celu diagnozy problemu.
Rozwiązanie problemu jest w zasadzie tylko jedno. Wymiana całego podzespołu z wykorzystaniem wysokiej jakości części zamiennych. Oczywiście tylko takie sprawdzone zamienniki znajdziecie w sklepie iParts.pl. Kupując tego typu fabrycznie nowy produkt, będziecie mieć gwarancję bezawaryjnej pracy na długi czas, a nie jak w przypadku regenerowanego produktu.