- Materiał: Guma
- Ilość montowana w aucie: 1
- Numer seryjny: 99.1239
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSAL | 255-011 |
DAIHA | 1756515050 |
DAIHA | 1756515070 |
DAIHA | 1756516230 |
DAIHA | BP4840060A |
DAIHA | BP4840061 |
FA1 | 773-905 |
IMASAF | 09.10.83 |
MAZDA | 1756515050 |
MAZDA | 1756515070 |
MAZDA | 1756516230 |
MAZDA | BP4840060A |
MAZDA | BP4840061 |
MAZDA | BPC240061 |
MAZDA | BPC240061A |
SEAT | 1756515050 |
SEAT | 1756515070 |
SEAT | 1756516230 |
SEAT | BP4840060A |
SEAT | BP4840061 |
TOYOT | 1756515050 |
TOYOT | 1756515070 |
TOYOT | 1756516230 |
TOYOT | BP4840060A |
TOYOT | BP4840061 |
VW | 1756515050 |
VW | 1756515070 |
VW | 1756516230 |
VW | BP4840060A |
VW | BP4840061 |
DAIHATSU
|
MAZDA
|
PIAGGIO
|
SEAT
|
TOYOTA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Uchwyt tłumika to niewielki i niepozorny element, który jednak jest niezbędny podczas instalacji tłumika do podwozia. Często uchwyt ten nazywa się wieszakiem, gdyż w pewnym sensie tłumik wisi na nim, właśnie jak na wieszaku. Tym samym, uchwyt nie tylko jest potrzebny do montażu, ale również przez cały okres użytkowania, stanowiąc podporę dla tłumika, który po prostu jest do niego przymocowany.
Obecnie uchwyty wykonuje się z różnych materiałów. Producenci mają różne pomysły na to, który z nich będzie najlepszy. Niektórzy jako materiał do przygotowania tego elementu wybierają metal, którym przeważnie jest stal. Wtedy uchwyt tłumika przypomina po prostu kawałek blachy. Nie brakuje jednak również producentów, którzy decydują się wykonać ten element z gumy. Oba rozwiązania mają dobre i złe strony, jednak kluczowy wydaje się nie tyle materiał, co jakość wykonania uchwytu.
Uszkodzenie uchwytu jest bardzo niepożądane i ma konkretne konsekwencje. Jeżeli materiał ulegnie zużyciu, może dojść do obniżenia tłumika, a w konsekwencji do jego kontaktu z podłożem. Skrajnym przypadkiem jest całkowite odłączenie się tłumika od uchwytu. Problemy tego typu rzadko pojawiają się w dobrych samochodach, składających się z części najwyższej jakości. Jednak uchwyt wykonany z cienkiej blachy i niskiej klasy metalu może ulec korozji lub pęknąć. Pęknięcia są również najczęstszymi usterkami dotyczącymi gumowych uchwytów. Te ostatnie mogą też z czasem tracić grubość, a wraz z nią zdolność do podtrzymywania tłumika.