- Długość [mm]: 55
- Szerokość [mm]: 15
- Wysokość [mm]: 39
- Ciężar [kg]: 0,208
- Litera rozpoznawcza: 23
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ASSO | 99.1157 |
BOSAL | 255-308 |
EBERS | 12.353.911 |
EBERS | 12.430.912 |
ERNST | 496308 |
FA1 | 113-744 |
FONOS | 80229 |
HJS | 83 11 1986 |
HJS | 83 11 1995 |
KLARIUS | 420199 |
KLARIUS | VAR22 |
MTS | 02.9413 |
VENEPORTE | AA93190 |
VW | 1J0253144K |
VW | 1J0253144L |
VW | 6X0253144B |
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Uchwyt tłumika to niewielki i niepozorny element, który jednak jest niezbędny podczas instalacji tłumika do podwozia. Często uchwyt ten nazywa się wieszakiem, gdyż w pewnym sensie tłumik wisi na nim, właśnie jak na wieszaku. Tym samym, uchwyt nie tylko jest potrzebny do montażu, ale również przez cały okres użytkowania, stanowiąc podporę dla tłumika, który po prostu jest do niego przymocowany.
Obecnie uchwyty wykonuje się z różnych materiałów. Producenci mają różne pomysły na to, który z nich będzie najlepszy. Niektórzy jako materiał do przygotowania tego elementu wybierają metal, którym przeważnie jest stal. Wtedy uchwyt tłumika przypomina po prostu kawałek blachy. Nie brakuje jednak również producentów, którzy decydują się wykonać ten element z gumy. Oba rozwiązania mają dobre i złe strony, jednak kluczowy wydaje się nie tyle materiał, co jakość wykonania uchwytu.
Uszkodzenie uchwytu jest bardzo niepożądane i ma konkretne konsekwencje. Jeżeli materiał ulegnie zużyciu, może dojść do obniżenia tłumika, a w konsekwencji do jego kontaktu z podłożem. Skrajnym przypadkiem jest całkowite odłączenie się tłumika od uchwytu. Problemy tego typu rzadko pojawiają się w dobrych samochodach, składających się z części najwyższej jakości. Jednak uchwyt wykonany z cienkiej blachy i niskiej klasy metalu może ulec korozji lub pęknąć. Pęknięcia są również najczęstszymi usterkami dotyczącymi gumowych uchwytów. Te ostatnie mogą też z czasem tracić grubość, a wraz z nią zdolność do podtrzymywania tłumika.
Walker to amerykański producent części samochodowych. Firma należy dzisiaj do międzynarodowej korporacji motoryzacyjnej z amerykańskimi korzeniami – Tenneco. Części samochodowe Walker to przede wszystkim elementy układu paliwowego i wydechowego, a także tłumiki. Wśród najpopularniejszych autoczęści Walker należy wymienić sondy lambda i katalizatory.
Początkowo marka Walker kojarzona była głównie z produkcją tłumików Z czasem oferta zaczęła być rozbudowywana. Znalazły się w niej rozmaite czujniki, na czele ze wspomnianą sondą lambda. Jednak w asortymencie znajdują się również czujniki temperatury czy ciśnienia. Ponadto, obecnie firma Walker jest znanym producentem elektryki samochodowej. Od pewnego czasu przedsiębiorstwo przymierza się również do produkcji części mechanizmu silnika, wprowadzając do oferty wały korbowe i wałki rozrządu.
Marka Walker powstała już w 1916 roku, tak więc jej historia jest długa i bogata. Firma zasłynęła jako producent nowoczesnych tłumików. Dzisiaj tłumiki Walker również uchodzą za jedne z najbardziej innowacyjnych. Inżynierowie firmy Walker są również odpowiedzialni za stworzenie prototypu dzisiejszego katalizatora. Tym samym nie ma wątpliwości, że firma wniosła znaczny wkład w rozwój motoryzacji, przyspieszając rozwój technologiczny w tym obszarze. Dzisiaj producent posiada kilka oddziałów w Stanach Zjednoczonych, jednak obecny jest również na innych kontynentach. Części samochodowe Walker trafiają na pierwszy montaż do wielu producentów samochodowych, natomiast części zamienne Walker są obecne w krajach na całym świecie, na wszystkich kontynentach.