- Lokalizacja w aucie: Rura ssąca
- Szerokość [mm]: 45
- Długość [mm]: 325
- Masa [g]: 14,281
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
CORTECO | 026226P |
ELRING | 169.720 |
GOETM | 31-029889-00 |
PAYEN | JD5243 |
REINZ | 71-53104-00 |
TOYOT | 17171-0D020 |
TOYOT | 17171-22030 |
LOTUS
|
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Uszczelka kolektora dolotowego to część, której funkcja jest bardzo specyficzna. Przeważnie uszczelki zapobiegają wyciekom z wnętrz, w tym przypadku jednak zadaniem uszczelnienia jest zapobiegnięcie ruchowi w przeciwnym kierunku. Omawiana uszczelka powstrzymuje bowiem powietrze przed przedostaniem się do komór silnika. Oczywiście, uszczelka kolektora dolotowego nie blokuje go w żaden sposób, gdyż powietrze jest niezbędne aby możliwe było spalanie paliwa. Jednak dzięki uszczelce powietrze dostaje się do silnika tylko określoną, pożądaną drogą.
Uszczelnienie kolektora dolotowego jest niezbędne, aby do silnika nie dostawało się zbyt wiele powietrza. Zasysanie przez silnik dodatkowego powietrza skutkowałoby zmianą proporcji w mieszance powietrzno-paliwowej. Zmiana ta nie jest uwzględniana w pomiarze zbieranym przez czujnik w kolektorze dolotowym, przez co dane, którymi dysponuje sterownik są błędne. Tym samym nieszczelność w okolicach kolektora dolotowego sprawia, że proporcje mieszanki są dalekie od optymalnych. Co więcej, powietrze, które dostaje się do komór niestandardowymi drogami, zwykle jest zanieczyszczone. Omija ono bowiem filtr powietrza, odpowiedzialny za oczyszczanie go przed dopuszczeniem do silnika.
Chcąc chronić swój silnik przed zniszczeniem, należy dbać o uszczelnienie kolektora dolotowego. Jeżeli dojdzie do uszkodzenia uszczelki, konieczna jest natychmiastowa wymiana. Zalecamy wybór tylko sprawdzonych uszczelek od uznanych producentów. Montażem uszczelnienia powinien natomiast zająć się fachowiec.