- Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
- Rodzaj mocowania: Łożysko gumowo-metalowe
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z dodatkami
- Parzyste numery artykułów: JTC1302
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 211099 |
ALFA | 50704947 |
ALFA | 50707481 |
ALFA | 51746512 |
ALFA | 51787337 |
ALFA | 51817623 |
ALFA | 71746512 |
BENDIX | 042002B |
BIRTH | BR1768 |
BORG BECK | BCA6643 |
BORG BECK | BCA6866 |
DELPHI | TC2359 |
FAG | 821 0674 10 |
FEBI | 34287 |
FIRST LINE | FCA6643 |
LEMFO | 34941 01 |
MAG | 301181306000 |
MAPCO | 59018 |
METZGER | 1SB910B |
METZGER | 58001601 |
MEYLE | 15-16 050 0015/HD |
MEYLE | 15160500013 |
MEYLE | 15160500015 |
MGA | SB8908 |
MOOG | AL-TC-5097 |
NK | 5011013 |
OCAP | 0392143 |
QUINTON HA | QSA2455S |
RTS | 96058232 |
SIDEM | 35370 |
SPIDAN | 46331 |
SWAG | 74934287 |
TRISCAN | 850012518 |
ALFA ROMEO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.