Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 210891 |
BENDIX | 041981B |
BORG BECK | BCA6361 |
DELPHI | TC1841 |
DITAS | A13998 |
FAG | 821 0884 10 |
FEBI | 24252 |
FEBI | 40656 |
FIRST LINE | FCA6361 |
KAMOKA | 8800355 |
KAMOKA | 995873 |
LEMFO | 29700 |
LEMFO | 29700 01 |
MAPCO | 49151 |
MAPCO | 49153 |
MAPCO | 59359 |
MAXGEAR | MGZ-108014 |
METZGER | 58061702 |
METZGER | D628 |
METZGER | D914 |
METZGER | R954 |
MEYLE | 16-16 050 0024 |
MGA | SB7795 |
MONROE | L10547 |
MONROE | L10823 |
MONROE | L10824 |
MOOG | RE-WP-2102 |
NK | 5012224 |
NK | 5013944 |
OCAP | 0784406 |
QUINTON HA | QSA2365S |
RENAU | 82 00 346 942 |
RENAU | 82 00 615 058 |
RENAU | 82 00 744 092 |
RTS | 96-02385-1 |
RTS | 96-90426-1 |
RUV | 935541 |
SIDEM | 5873 |
SIDEM | 841613 |
SKF | VKDS 326058 B |
SPIDAN | 57227 |
SWAG | 60 92 4252 |
SWAG | 60924252 |
TALOSA | 4006374 |
TOPRAN | 700 425 |
TRISCAN | 850010547 |
TRW | JTC1163 |
VAICO | V46-0127 |
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.