- Wymiar stożka [mm]: 19,9
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez przegubu nosnego / prowadzącego
- Materiał: Żeliwo
- Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
- Ciężar [kg]: 7,6
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
APEC | AST2379 |
BENDIX | 042106B |
BORG BECK | BCA6918 |
COMLINE | CCA2479R |
DELPHI | TC2622 |
DYS | 20-20777 |
FIRST LINE | FCA6918 |
GSP | S061410 |
JPG | 1140104980 |
KAWE | 8500 295071 |
KLOKKERH | 9558368 |
LEMFO | 38033 01 |
LYNXAUTO | C5376R |
MAPCO | 59805 |
MAXGEAR | 72-3789 |
METZGER | 58096402 |
MOOG | VO-TC-10816 |
MS | 59805M-PCS-MS |
NAPA | NST2379 |
NK | 5014776 |
OPTIMAL | G6-1244 |
QUINTON HA | QSA2866S |
SIDEM | 63875 |
SKF | VKDS 321076 |
SPIDAN | 50751 |
SWAG | 33 10 3784 |
TALOSA | 40-01506 |
TRISCAN | 8500 295071 |
TRW | JTC1729 |
VAG | 7D0 407 152A |
VEMA | 26302 |
VW | 7D0407152A |
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.