- Ciężar [kg]: 1,583
- Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
- Długość [mm]: 375,3
- Lokalizacja w aucie: Oś tylna strona prawa
- Lokalizacja w aucie: Z przodu
- Średnica 1 [mm]: 12,1
Dodaj opinię
(24.12.2014)
Opinia wystawiona dla Wahacz zawieszenia koła RTS 95-03133 (Oś przednia po obydwu stronach)
(30.09.2013)
Opinia wystawiona dla Wahacz zawieszenia koła RTS 95-90167 (Oś przednia po obydwu stronach)
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 5Q0505224D |
CECAUTO | 85-99136-1 |
CUPRA | 5Q0505224D |
IR | IR-6274 |
LEMFO | 42493 01 |
MAPCO | 54712 |
MEYLE | 1160500180/HD |
MOOG | VO-TC-13746 |
SEAT | 5Q0505224D |
SIDEM | 63171 |
SKODA | 5Q0505224D |
TALOSA | 46-11039 |
VW | 5Q0505224D |
AUDI
|
CUPRA
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.
RTS to firma produkująca części samochodowe dystrybuowane w różnych częściach świata. Przedsiębiorstwo posiada dwie główne linie produkcyjne, w ramach, których powstają części układu zawieszenia oraz układu kierowniczego. W ofercie znajduje się szeroki wybór wahaczy, przegubów czy stabilizatorów. Części samochodowe RTS w wymienionym obszarze rynku zaspokajają potrzeby większej części kierowców. Podobnie jest w przypadku elementów układu kierowniczego. Przeglądając asortyment producenta okaże się, iż obecne są w nim tysiące drążków kierowniczych Remsa, jak i końcówki drążka oraz jego pojedyncze części.
Przedsiębiorstwo RTS, a właściwie RTS Group, powstało z połączenia 2 podmiotów – RTS S.A. oraz Sutoki. Miało to miejsce w 1983 roku. Od tamtego czasu firma konsekwentnie pracuje na tytuł jednego z liderów wśród producentów części zawieszenia i układu kierowniczego na aftermarket. Dzisiaj produkty wyjeżdżające z fabryk producenta trafiają do ponad 75 krajów na świecie w liczbie ponad 15 milionów. Pełen asortyment producenta to ponad 25 tysięcy referencji, przy czym każdego roku w katalogu przybywa co najmniej około 300 pozycji. Wskazuje to na wciąż postępujący rozwój przedsiębiorstwa.
Części samochodowe RTS to produkty doceniane za efektywność, ale również trwałość. Ich jakość jest wysoka, co potwierdzają również niezależni fachowcy. Mimo to autoczęści RTS należą do produktów z niskiej półki cenowej. Tym samym w przypadku części RTS mamy do czynienia z więcej niż zadowalającym stosunkiem ceny do jakości.