- Kierunek obrotów: Przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
- Napięcie [V]: 12
- Moc znamionowa [W]: 200
- Średnica 1 [mm]: 380
- Liczba łopatek wentylatora: 6
- Ogrzewanie/chłodzenie: Pojedynczy wentylator
- Ilość biegunów: 2
- Dla numeru OE: 1439619
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
FORD | 1439619 |
FORD | 1451528 |
FORD | 2T148C607BB |
FORD | 2T148C607BC |
FORD | 2T148C607BD |
FORD | 2T148C607HA |
FORD | 2T148C607HB |
FORD | 4371783 |
FORD | 4391617 |
FORD | 4521760 |
FORD | 4540015 |
FORD | 4986738 |
FORD | 4T168C607KB |
FORD | 4T168C607KC |
NISSENS | 85262 |
NRF | 47452 |
WEZEL | 1884750 |
FORD
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Będąca elementem układu chłodniczego chłodnica musi utrzymywać odpowiednio niską temperaturę, aby zapewniać ochłodzenie jednostce napędowej. W trudnych warunkach, na przykład podczas długotrwałej jazdy w korku, chłodnica nie jest odpowiednio ochładzana powietrzem z zewnątrz, przez co konieczne jest uruchomienie wentylatora chłodnicy. Istnieją modele elektryczne, jednak zdecydowanie częściej wentylator ten działa dzięki połączeniu ze sprzęgłem wiskozowym przekazującym moment obrotowy z pompy wody.
Wentylator i sprzęgło wiskozowe to połączenie, dzięki któremu następuje oszczędność energii, a także unika się nadmiernej eksploatacji silnika. Powyższe jest możliwe dzięki temu, że wentylator chłodnicy pracuje tylko wtedy, gdy jest to konieczne ze względu na podniesienie temperatury. Bezpośrednio za włączenie wentylatora odpowiada termowłącznik. Kontroluje on temperaturę płynu chłodzącego i w sytuacji, gdy osiągnie ona określony poziom, daje sygnał do uruchomienia wentylatora. Sprzęgło wiskozowe natomiast natychmiastowo przekazuje moment obrotowy, przez co wentylator zaczyna pracować z prędkością podobną do wirnika pompy wody.
Najczęściej występujące awarie wentylatora, to mechaniczne uszkodzenie łopatki oraz usterka termowłącznika. Oczywiście usterce może ulec również sprzęgło wiskozowe, co także powoduje zatrzymania pracy wentylatora. Niesprawność jest łatwa do wykrycia ze względu na hałas wydobywający się spod maski. Awaria wymaga wizyty w warsztacie i wymiany układu lub którejś z jego części.
Kamoka to polski producent części samochodowych. Stosunkowo młoda firma, która początkowo działała lokalnie, dziś jest rozpoznawalna w wielu krajach europejskich. Powoli rozwijany jest również eksport części samochodowych Kamoka do krajów położonych poza Starym Kontynentem. Popularność i uznanie marki Kamoka w dużej mierze są konsekwencją bogatej oferty przedsiębiorstwa. Każdego roku w katalogu przybywa co najmniej kilkaset pozycji, przez co już dzisiaj firma jest kompleksowym dostawcą autoczęści.
Oferta przedsiębiorstwa to niemal 80 linii produktowych oraz ponad 10 000 referencji. Tym samym kategorie produktowe w ofercie Kamoka odpowiadają wszystkim układom samochodowym. Dużą popularnością cieszą się klocki hamulcowe Kamoka, które warto montować w zestawie z tarczami od tego samego producenta. Ponadto, znaczną część asortymentu stanowią części zawieszenia. Sworznie, tuleje, stabilizatory i wahacze Kamoka to tylko niektóre z autoczęści oferowanych przez producenta w tej kategorii.
Kamoka to młoda firma, która pojawiła się na polskim rynku dopiero w 2005 roku. Pomimo dużej konkurencji producent znalazł dla siebie miejsce, szybko zdobywając rzeszę wiernych klientów. Dzisiaj firma Kamoka posiada pewną pozycję na rynku, a jej produkty stanowią interesującą alternatywę dla europejskich kierowców. Jakościowo części samochodowe Kamoka nie odbiegają pod żadnym względem od autoczęści desygnowanych logo najbardziej renomowanych marek. Jednocześnie ceny części Kamoka są zdecydowanie bardziej atrakcyjne.