Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 623832 |
BOSCH | 0 986 135 014 |
BRAKE ENG | CA2306R |
BREMBO | F A6 019 |
BUDWEG | 343533 |
CARDONE | 384695 |
DELCOREMY | DC73533 |
DRI | 4237910 |
ELSTOCK | 871397 |
EMMERRE | 975083 |
FTE | RX449820A0 |
HELLA | 8AC 355 385-941 |
HELLA | 8AC 355 386-081 |
HELLAPAGID | 8AC355386081 |
IVECO | 42530363 |
IVECO | 42536175 |
IVECO | 42536627 |
IVECO | 42548190 |
IVECO | 500329404 |
IVECO | 504009757 |
IVECO | 504028662 |
IVECO | 504028665 |
IVECO | 504074544 |
IVECO | 504074546 |
IVECO | 504113560 |
IVECO | 99448858 |
LPR | PF20954 |
NK | 2123164 |
RENAU | 5001874365 |
SASIC | 6506041 |
SBS | 13012123164 |
TEXTAR | 38100800 |
TEXTAR | 38161500 |
IVECO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.