Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 630161 |
APEC | LCA152 |
ATE | 24338417477 |
ATI | E3346 |
BENDIX | 694417B |
BOSCH | 0 204 001 971 |
BOSCH | 0 986 473 310 |
BRAKE ENG | CA2247 |
BREMBO | F23120 |
BUDWEG | 343346 |
DA SILVA | ET2274 |
DELCOREMY | DC73346 |
DELPHI | LC7599 |
DRI | 4172900 |
ELSTOCK | 86-0792 |
FERODO | FCL694417 |
FIAT | 9949353 |
FTE | RX3898115A0 |
GIRLING | 7103661 |
GR | FI6175 |
HELLA | 8AC 355 382-971 |
HELLAPAGID | 8AC 355 382-971 |
JURID | 694417J |
KAWE | 343346 |
MAPCO | 4018 |
METZGER | 6250571 |
NK | 2123141 |
OPTIMAL | BC-1088L |
QH BENELUX | BC51358 |
QUINTON HA | QBS5103 |
REMSA | 9022471 |
REMY | DC73346 |
SBS | 13012123141 |
SPIDAN | 403346 |
TEXTAR | 38141400 |
TRISCAN | 8170343346 |
TRW | BHN661E |
UBD | 54924 |
ZIMMERMANN | 230.3.30007 |
FIAT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.