- Średnica 1 [mm]: 40,0
- System hamulcowy: TRW
- Średnica tłoka 2 [mm]: 45,0
- Parzyste numery artykułów: 520662
- Materiał: Żeliwo szare
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy (2-tłoczkowy)
- Dla grubości tarczy hamulcowej [mm]: 28
- Ciężar [kg]: 4,15
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 522591 |
ATE | 24.3451-1713.5 |
BREMBO | F 59 146 |
BUDWEG | 343282 |
DEPA | ET73282 |
DRI | 3182200 |
ERABENELUX | BC63282 |
GR | OP6179 |
HELLA | 8AC 355 384-331 |
HELLAPAGID | 8AN 355 440-971 |
KAWE | 343282 |
NISSA | 41011-00QAF |
NISSA | 4101100Q0B |
OPEL | 4414023 |
OPEL | 4418026 |
OPEL | 9199255 |
OPEL | 93192058 |
RENAU | 6025 371 277 |
TRISCAN | 8170 343282 |
VAUXH | 9199255 |
VAUXH | 93192058 |
NISSAN
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.