Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
APEC | LCA716 |
ATE | 24338417735 |
BOSCH | 0 986 134 082 |
BRAKE ENG | CA3174 |
BREMBO | F68128 |
BUDWEG | 344644 |
DELCOREMY | DC785772 |
FTE | RX3898177A0 |
GIRLING | 7103920 |
MERCE | 415 420 00 83 |
MERCE | 415 420 14 83 |
MERCE | A 415 420 00 83 |
MERCE | A 415 420 14 83 |
NK | 2139159 |
OPTIMAL | BC-2757L |
RENAU | 44 01 146 26R |
RENAU | 44 01 186 27R |
RENAU | 4401142926R |
RENAU | 77 01 209 867 |
SPIDAN | 404644 |
TEXTAR | 38190300 |
TRISCAN | 8170344644 |
TRW | BHN920E |
MERCEDES-BENZ
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.