Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
APEC | RCA130 |
ATE | 11360185132 |
ATE | 11360185142 |
BENDIX | 694104B |
BOSCH | 0 986 473 249 |
BOSCH | 0 986 474 249 |
BRAKE ENG | CA1780R |
BREMBO | F50139 |
BREMBO | F50140 |
BUDWEG | 342839 |
BUDWEG | 342840 |
DA SILVA | ET7422 |
DA SILVA | ET7426 |
DELCOREMY | DC82839 |
DELCOREMY | DC82840 |
DELPHI | LC4905 |
ERABENELUX | BC62839 |
ERABENELUX | BC62840 |
FERODO | FCL694104 |
FTE | RX609828A0 |
GIRLING | 7107319 |
HELLA | 8AC 355 393-301 |
JURID | 694104J |
MERCE | 002 420 62 83 |
MERCE | 901 420 18 01 |
MERCE | 901 420 20 01 |
MERCE | 901 420 22 01 |
MERCE | 901 420 34 01 |
MERCE | 901 420 40 01 |
MERCE | A 002 420 62 83 |
MERCE | A 901 420 18 01 |
MERCE | A 901 420 20 01 |
MERCE | A 901 420 22 01 |
MERCE | A 901 420 34 01 |
MERCE | A 901 420 40 01 |
NK | 2133156 |
SPIDAN | 402839 |
SPIDAN | 402840 |
TEXTAR | 38120600 |
TRISCAN | 8170342839 |
TRISCAN | 8170342840 |
TRW | BHS319E |
UBD | 54057 |
VW | 2D0 615 124 |
MERCEDES-BENZ
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.