Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABAKUS | 131-04-292 |
ABTEX | ABC1171R |
AISIN | AEEGR-007 |
ASAM | 102167 |
AUTOTEAM | L301607 |
AUTOTEAM | L3632 |
AUTOTEAM | L3632AS |
AUTOTEAM | L3632R |
Alfa e-Par | AF07736 |
Alfa e-Par | AF12216 |
BLOCKSTEM | EGR0003 |
BOSCH | 0 204 004 565 |
BOSCH | 0 204 902 120 |
BOSCH | 0 986 474 487 |
CAUTEX | 757633 |
CAUTEX | 763320 |
CAUTEX | 771363 |
CAUTEX | 960020 |
ERA | 555224 |
ERA | 555224A |
FARE-MX | 17165 |
FARE-MX | 27222 |
GOOM | EV-0063 |
HELLA | 8AN 355 795-281 |
HELLAPAGID | 8AN 355 795-281 |
MAXTECH | 6477209 |
METALCAUCH | 93084 |
METALCAUCH | 93879 |
PLYOM | P757633 |
PLYOM | P763320 |
PLYOM | P771363 |
PLYOM | P960020 |
RECOFICIAL | CGR4632 |
RECOFICIAL | CGR4632C |
RECOFICIAL | CGR4632R |
RECOFICIAL | CGR4830 |
RECOFICIAL | CKJ1607 |
SERCORE | 23CA0032 |
STC | T493084 |
STC | T493879 |
TOPRAN | 209 313 |
TRISCAN | 8175 10110 |
WILMINK | WG1430053 |
WILMINK | WG1494484 |
WILMINK | WG1494485 |
WILMINK | WG1494635 |
WILMINK | WG1903828 |
WILMINK | WG1938038 |
WILMINK | WG1966955 |
WILMINK | WG2000745 |
WILMINK | WG2161802 |
WILMINK | WG2189268 |
ALFA ROMEO
|
CITROËN
|
FIAT
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.
Od momentu założenia Febi Bilstein, z małego przedsiębiorstwa przekształcił się w jedną z największych firm na rynku części zamiennych i ma oddziały w więcej niż w 69 krajach. Asortyment marki Febi Bilstein obejmuje około 30 tysięcy części do samochodów, które są dostarczane do ponad 140 krajów na całym świecie.
Firma rozpoczęła historię w przemyśle motoryzacyjnym od produkcji śrub sprężynowych. Wystarczyło jednak zaledwie kilka lat, by z powodu dynamicznego rozwoju przemysłu motoryzacyjnego, produkcja części zamiennych stała się priorytetowym obszarem działalności Febi Bilstein.
Każda z części do samochodów tej marki to produkt wysokiej jakości i trwałości. Firma nakłada wysokie wymagania na jakość produkowanych części samochodowych, zarówno we własnych zakładach, jak i w przedsiębiorstwach dostawców. Wszystkie części Febi Bilstein to elementy wspierane certyfikatem DIN ISO 9002.
Bogata oferta marki Febi Bilstein obejmuje aktualnie części silnika, elementy układu zawieszenia i układu kierowniczego, części układu hamulcowego, filtry do samochodu, części układu napędowego i chłodzenia oraz wiele innych, wysokiej jakości części samochodowych.