Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ATE | 220253 |
ATE | 24348115017 |
ATE | 27130008393 |
BENDIX | 691407B |
BOSCH | 0204102241 |
BOSCH | 0204102289 |
BOSCH | 0204103289 |
BOSCH | 0986473100 |
BOSCH | 0986473103 |
BRAKE ENG | CA666 |
BUDWEG | 341742 |
BUDWEG | 341992 |
CITRO | 440093 |
CITRO | 4400F4 |
CITRO | 4400K1 |
CITRO | 441003 |
CITRO | 96015069 |
DELCOREMY | DC81992 |
DELPHI | LC3420 |
ELSTOCK | 8200221 |
FTE | RX489827A0 |
HELLAPAGID | 355387551 |
KAWE | 341742 |
MAPCO | 4308 |
NK | 211935 |
NK | 211975 |
PEUGE | 440093 |
PEUGE | 4400F4 |
PEUGE | 4400K1 |
PEUGE | 441003 |
QH BENELUX | BC50773 |
QUINTON HA | QBS1423 |
QUINTON HA | QBS1455 |
QUINTON HA | QBS3313 |
QUINTON HA | QBS3323 |
SBS | 1301211935 |
SBS | 1301211975 |
SBS | 1301213751 |
TEXTAR | 38061300 |
TRISCAN | 8170341742 |
TRW | BCV190 |
TRW | BCV190E |
UBD | 52132 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.
Hella Pagid to firma motoryzacyjna, wyspecjalizowana w produkcji części układu hamulcowego. Marka powstała na mocy porozumienia TMD Friction z przedsiębiorstwem Hella. Połączenie sił dwóch tak silnych podmiotów poskutkowało powstaniem firmy, która szybko stała się jednym z ważniejszych graczy wśród producentów części hamulcowych.
Firma Hella Pagid to przede wszystkim producent klocków i tarcz hamulcowych. Najwyższej klasy klocki i tarcze hamulcowe Hella Pagid to elementy montowane w samochodach osobowych, autach ciężarowych i przemysłowych oraz w innych pojazdach mechanicznych. Ponadto, w asortymencie znajdują się również szczęki hamulcowe, bębny hamulcowe oraz czujniki zużycia hamulców. Oferta producenta jest bardzo szeroka i zróżnicowana. Jeżeli chodzi o auta osobowe, części samochodowe Hella Pagid pokrywają dziś w całości rynek zachodniej Europy.
Specyfiką firmy Hella Pagid jest stałe dążenie do przekraczania kolejnych granic technologicznej wyobraźni. Technologiczne udoskonalenia klocków hamulcowych Hella Pagid sprawiają, że produkty te należą w swojej kategorii do najlepszych na rynku. Inżynierowie zatrudnieni przez firmę pracują w jej laboratorium badawczym, gdzie poszukują sposobów na udoskonalanie produktów. Gotowe części samochodowe Hella Pagid są natomiast poddawane szeregowi testów. Część z nich odbywa się w laboratorium, inne natomiast mają miejsce na drodze. Pomyślne przejście testów jest warunkiem koniecznym dopuszczenia danych autoczęści do sprzedaży.