- Lokalizacja w aucie: Oś przednia, z prawej
- Parzyste numery artykułów: 6261451
- Jakosć: AM
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
4X4 ESTANF | PDF-47-166 |
A.B.S. | 431491 |
A.B.S. | 431492 |
APEC | BCA2528E |
APEC | RCA903 |
ATI | E5028 |
ATI | E5029 |
AUTO-SPEED | 290CA01153 |
BENDIX | 594397 |
BRAKE ENG | CA3358R |
BREMBO | F 24 192 |
BREMBO | F 24 193 |
BUDWEG | 345028 |
BUDWEG | 345029 |
COMLINE | CBC509L |
COMLINE | CBC509R |
DA SILVA | ET8954 |
DELCOREMY | DC89482 |
DELCOREMY | DC89483 |
DEPA | ET75028 |
DEPA | ET75029 |
DRI | 3169320 |
DRI | 3269320 |
EAI | 2224945 |
EAI | 2224946 |
ELSTOCK | 82-2639 |
ELSTOCK | 83-2639 |
ERABENELUX | BC65029 |
ESEN SKV | 45SKV032 |
EUROBRAKE | 5301212583 |
EUROBRAKE | 5301212584 |
FORD | 5181342 |
FORD | 5303801 |
FORD | DG9C-2B294-BA |
FORD | DG9C-2B302-AB |
FTE | RX6098263A0 |
FTE | RX6098264A0 |
KAMOKA | JBC0807 |
KAMOKA | JBC0808 |
KAWE | 345028 |
KAWE | 345029 |
LAUBER | 77.5579 |
MAXGEAR | 82-0837 |
MAXGEAR | 82-0838 |
MAXTECH | 6427019 |
MOTAQUIP | VBC608L |
MOTAQUIP | VBC608R |
NK | 212583 |
NK | 212584 |
NTY | HZP-FR-027 |
NTY | HZP-FR-028 |
RE-EX | 506-07766 |
RE-EX | 506-07767 |
REMY | DC89482 |
REMY | DC89483 |
SBS | 1301212583 |
SBS | 1301212584 |
SERA | 3224945 |
SERA | 3224946 |
SHAFTEC | BC21474 |
SNRA | 1224945 |
SNRA | 1224946 |
STARTCAR | 6224945 |
STARTCAR | 6224946 |
TMI | BR007766 |
TMI | BR007767 |
TRISCAN | 8170 345028 |
TRISCAN | 8170 345029 |
TRW | BHS1545E |
TRW | BHS1546E |
FORD
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.
Metzger to niemiecka marka części samochodowych. Firma Metzger od lat posiada silną pozycję na niemieckim rynku. W ostatnim czasie przedsiębiorstwo coraz odważniej poczyna sobie również na rynku międzynarodowym. Producent zajmuje się tworzeniem części samochodowych do różnych układów. Najbogatszy asortyment firma posiada w kategorii elementów elektryki samochodowej. W wymienionej kategorii Metzger jest liderem na rodzimym rynku oraz jednym z ważniejszych graczy na rynku europejskim i światowym. Elektryka Metzger cieszy się uznaniem, będąc docenianą za wydajność oraz zaawansowanie technologiczne.
Pomimo wyjątkowo bogatej oferty w zakresie elektryki samochodowej, produkcja części z tej kategorii to tylko jeden z wielu obszarów, w których działa firma Metzger. Producent w sumie posiada w swojej ofercie niemal 30 000 referencji. Wśród nich znajdują się części układu kierowniczego i hamulcowego. W fabrykach Metzger powstają również sprzęgła, skrzynie biegów, elementy układu napędowego i wiele innych części samochodowych najwyższej jakości.
Metzger to firma z niemal 40-letnim doświadczeniem. Pierwsze części samochodowe Metzger powstały w 1980 orku. Początkowo firma produkowała nieliczne autoczęści, które dystrybuowała tylko na rynku lokalnym. Z czasem w katalogu pojawiało się coraz więcej referencji, a produkowane części samochodowe zaczęły trafiać także na rynki zagraniczne. Eksport na szeroką skalę rozpoczął się około roku 2011 i od tamtego czasu przedsiębiorstwo regularnie wprowadza swoje produkty na kolejne rynki.