- Parzyste numery artykułów: 13012125187
- Materiał: Żeliwo
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z silnikiem elektrycznym
- Typ zacisku hamulca: Zacisk ham. z el. blokującym dla elektr. ham. postojowego
- Średnica [mm]: 38
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 431741 |
BENDIX | 594970 |
BREMBO | F24 200 |
BUDWEG | 345020 |
DRI | 4154820 |
ELSTOCK | 86-2584 |
EUROBRAKE | 53012125187 |
FORD USA | 5317613 |
FORD USA | DG9C2D253AB |
FORD | 2173725 |
FORD | 2208758 |
FORD | 2209656 |
FORD | 2268043 |
FORD | 2439124 |
FORD | 5317613 |
FORD | DG9C2D253AB |
FORD | DG9C2D253AC |
FORD | HG9C2D253AA |
FORD | HG9C2D253AB |
FORD | HG9C2D253AC |
FORD | KG9C2D253AA |
KAWE | 345020 |
NK | 2125187 |
REMY | DC79532E |
FORD
|
FORD USA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.
SBS – Scandinavian Brake Systems – to duńska firma motoryzacyjna. Jak sama nazwa wskazuje, główny obszar działania przedsiębiorstwa to produkcja części układu hamulcowego. Ważne elementy asortymentu to klocki hamulcowe oraz tarcze. Firma produkuje również bębny hamulcowe, hamulce postojowe i inne części oraz podzespoły pokrewne.
Hamulce wciąż pozostają flagowymi produktami firmy SBS, jednak pod tą marką sprzedawanych jest dzisiaj o wiele więcej części samochodowych. Wysoko cenione są między innymi sprzęgła SBS. Do dystrybucji trafiają przede wszystkim pełne zestawy sprzęgieł, choć istnieje równie możliwość kupna pojedynczych elementów. Klienci coraz częściej oczekują dzisiaj możliwości dokonania pełnych zakupów u jednego producenta. Dlatego też producenci poszerzają swoje oferty. Z tego względu części samochodowe SBS to dzisiaj również elementy zawieszenia, a także części układu elektrycznego.
Scandinavian Brake Systems to przedsiębiorstwo założone w 1964 roku. Początkowo firma zajmowała się odnawianiem i naprawą części samochodowych układu hamulcowego. Dopiero po kilkunastu latach otworzono fabrykę w której zaczęły powstawać części samochodowe SBS. Dzisiaj firma z główną siedzibą w Kopenhadze posiada oddziały w kilku krajach europejskich, a jej produkty są dystrybuowane do kilkudziesięciu krajów na świecie. Autoczęści SBS to w głównej mierze części zamienne, które trafiają na aftermarket. Jednak pewną część linii produkcyjnej stanowią również części samochodowe wykorzystywane przez uznanych producentów samochodów. Części samochodowe SBS są dystrybuowane głównie w Europie i Ameryce Północnej.