- Lokalizacja w aucie: Oś tylna strona prawa
- Materiał: Odlew aluminiowy
- Średnica tłoka cylindra: 38
- Szerokość wewnętrzna [mm]: 58
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez czężci do montażu
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 1K0615424N |
HELLA | 8AC 355 396-821 |
HELLAPAGID | 8AC 355 396-821 |
SEAT | 1K0615424E |
SEAT | 1K0615424L |
SEAT | 1K0615424N |
VW | 1K0615424E |
VW | 1K0615424N |
AUDI
|
SEAT
|
VW
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Zacisk hamulcowy LAUBER 77.3559 | LAUBER | Brak ceny |
Zacisk hamulcowy TMI BR005393 | TMI | Brak ceny |
Zacisk hamulcowy JURATEK JCA1079R | JURATEK | Brak ceny |
Zacisk hamulcowy METZGER 6260490 | METZGER | 462,00 zł |
Zacisk hamulcowy TEXTAR 38219500 | TEXTAR | Brak ceny |
Zacisk hamulcowy FEBI BILSTEIN 178107 | FEBI BILSTEIN | 245,00 zł |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.
Vika to europejski producent części samochodowych, w ostatnich latach znacząco zyskujący na popularności. Firma zajmuje się produkcją auto części na rynek części zamiennych. Niemniej mechanicy i użytkownicy doceniają jakość podzespołów, która często dorównuje jakości elementów oryginalnych.
Części zamienne Vika to podzespoły do aut wyprodukowanych przez niemiecką grupę Volkswagen. W ofercie znajdziemy liczne części Vika kompatybilne z nowymi i starymi Volkswagenami, a także samochodami takich marek zależnych, jak: Skoda, Seat, czy Audi.
Dominującą pozycję w katalogu zajmują części silnika Vika. Poza kluczowymi częściami jednostki napędowej, producent oferuje również liczne paski napędowe i filtry. W asortymencie znajdują się wszelkiego typu filtry samochodowe. Vika produkuje również liczne części układu zawieszenia i kierowniczego. Za wysoko jakościowe uznaje się amortyzatory, wahacze i drążki kierownicze tej marki. Ponadto z roku na rok poszerza się lista części hamulcowych oferowanych przez firmę Vika.
Producent już dzisiaj posiada bogatą ofertę dla kierowców samochodów Volkswagen, Seat, Audi i Skoda. Niemniej oferta jest nieustannie powiększana, aby zaspokoić potrzeby wszystkich kierowców europejskich.