- Tryb pracy: Elektryczny
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Bez uszczelnienia
- Napięcie znamionowe: 12
- Ilość biegunów: 5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.Z. Meist | AZMT-30-010-1230 |
ACI AVESA | AEGR997 |
ACKOJA | A53-63-0003 |
AINDE | 28410-2F000 |
ASHIKA | 150-0H-H08 |
AUTEX | 959442 |
BLOCKSTEM | EGR0221 |
CSV ELECTR | CGR4897 |
DELPHI | EG10617-12B1 |
DRI | 717730161 |
ELSTOCK | 73-0161 |
ELTA AUTOM | XEG9446 |
ERA | 555216A |
FISPA | 83.897A2 |
FISPA | 83.897R |
FRECCIA | EGR12-201 |
GECO | VE1129 |
HELLA | 6NU 014 864-941 |
HITACHI AU | 138496 |
HOFFER | 7518180 |
HOFFER | 7518180E |
HYUNDAI | 28410-2F000 |
INTERMOTOR | EGR243 |
INTERMOTOR | EGR329 |
INTERMOTOR | ERV243 |
INTERMOTOR | LEGR129 |
IPD | 45-8437 |
JAPANPAR | EGR-H08 |
JAPKO | 150H08 |
KAVO PARTS | EEG-3021 |
KAWE | 8813 43010 |
KIA | 28410-2F000 |
LUCAS | FDR459 |
LUCAS_ELEC | LEV0325 |
MAXGEAR | 27-4067 |
MDR | EEG-HK07 |
MEATDORIA | 88180E |
METZGER | 0892808 |
MOTAQUIP | LVER118 |
NPS | H564I09 |
NRF | 48639 |
NTY | EGR-HY-503 |
PARTS-MALL | D-VA006 |
PIERBURG | 7.09002.12.0 |
QUINTON HA | XEGR182 |
RE-EX | VEG1162 |
SIDAT | 83.897A2 |
SIDAT | 83.897R |
TRISCAN | 8813 43010 |
VEMO | 53-63-0003 |
VEMO | V53-63-0003 |
WE PARTS | 330690788 |
WILMINK | WG1494627 |
WILMINK | WG2042770 |
HYUNDAI
|
KIA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawór egr to element znajdujący się na pograniczu układu wydechowego i dolotowego. Służy on ograniczaniu emisji spalin, co jest rozwiązaniem ekologicznym. Jego zadaniem jest przekazanie części spalin do układu dolotowego, tak aby mogły się one znaleźć w komorze silnika. Domyślnie zawór egr recyrkulacji spalin jest zamknięty, otwiera się dopiero wtedy, gdy jest to możliwe i bezpieczne dla silnika. O ile zawory starszej generacji pozostają w pozycji całkowicie zamkniętej lub całkowicie otwarte, o tyle w nowoczesnym układzie egr szerokość otwarcia zaworu jest regulowana w zależności od aktualnego zapotrzebowania. Należy podkreślić, że zawór egr działa tylko wtedy, gdy silnik pracuje na średnich obrotach, gdyż są to optymalne warunki jego pracy. Oznacza to, że recyrkulacja spalin nie ogranicza mocy silnika, gdyż przy maksymalnych obrotach zawór zostaje zamknięty.
Zawór egr recyrkulacji spalin stosunkowo często ulega awariom. Wynika to z trudnych warunków pracy tego elementu. Zagrażają mu przede wszystkim zanieczyszczenia znajdujące się w spalinach, które gromadząc się w zaworze mogą go zapchać. Ponadto, drażniące działanie spalin niejednokrotnie prowadzi do przepalenia konstrukcji zaworu egr. Objawami awarii egr, które kierowca powinien zauważyć, są: nierówna praca silnika na biegu jałowym, niemożliwość osiągnięcia maksymalnych obrotów, a także kłopot z zapalaniem silnika.
Niesprawność zaworu egr wymaga zwykle jego wymiany, choć w przypadku zapchania zanieczyszczeniami wystarczające może się okazać czyszczenie. Ażeby uniknąć awarii zaworu egr, należy wymieniać go zgodnie z zaleceniami producentów według których w pojazdach z silnikami benzynowymi są one w stanie działać sprawnie do 100 tys. km, natomiast z silnikami wysokoprężnymi wytrzymują maksymalnie do 60 tys. km.
Herth+Buss Jakoparts - to niemiecka firma z wieloletnią tradycją, która powstała w 1925 roku jako Herth+Buss. Pierwszą specjalizacją przedsiębiorstwa był wyrób komponentów układów zapłonowych. Z czasem firma przebranżowiła się stawiając na produkcję szerokiej gamy części zamiennych dla wielu samochodowych marek.
Dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa zaowocował nową linią produktów, które opatrzono marką Jakoparts. Powstałe pod tym brandem części przeznaczone są dla samochodów produkcji japońskiej i koreańskiej.
O ofercie ponad 14 000 części!
Obecnie ofertę przedsiębiorstwa stanowi ponad 14 000 różnego rodzaju komponentów, które odpowiadają praktycznie wszystkich potrzebą branży motoryzacyjnej. W bogatym asortymencie Herth+Buss Jakoparts znajdziemy:
Każdy komponent, który wychodzi spod skrzydeł Herth+Buss Jakoparts cechuje się najwyższym standardem wykonania. Dzięki temu części samochodowe tego niemieckiego producenta są trwałe i wydajne.
Warto nadmienić, iż produkcja każdego elementu oparta jest o obowiązujące w branży motoryzacyjnej normy, dzięki temu dopasowują się one do najnowszych modeli pojazdów.