- Tryb pracy: Elektryczny
- Norma emisji spalin: Euro 6
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniami
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez uchwytu
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 04L131501S |
FISPA | 83.1212 |
HOFFER | 7518360 |
SIDAT | 83.1212 |
VALEO | 700454 |
VW | 04L131501N |
VW | 04L131501S |
VW | 4L131501N |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawór egr to element znajdujący się na pograniczu układu wydechowego i dolotowego. Służy on ograniczaniu emisji spalin, co jest rozwiązaniem ekologicznym. Jego zadaniem jest przekazanie części spalin do układu dolotowego, tak aby mogły się one znaleźć w komorze silnika. Domyślnie zawór egr recyrkulacji spalin jest zamknięty, otwiera się dopiero wtedy, gdy jest to możliwe i bezpieczne dla silnika. O ile zawory starszej generacji pozostają w pozycji całkowicie zamkniętej lub całkowicie otwarte, o tyle w nowoczesnym układzie egr szerokość otwarcia zaworu jest regulowana w zależności od aktualnego zapotrzebowania. Należy podkreślić, że zawór egr działa tylko wtedy, gdy silnik pracuje na średnich obrotach, gdyż są to optymalne warunki jego pracy. Oznacza to, że recyrkulacja spalin nie ogranicza mocy silnika, gdyż przy maksymalnych obrotach zawór zostaje zamknięty.
Zawór egr recyrkulacji spalin stosunkowo często ulega awariom. Wynika to z trudnych warunków pracy tego elementu. Zagrażają mu przede wszystkim zanieczyszczenia znajdujące się w spalinach, które gromadząc się w zaworze mogą go zapchać. Ponadto, drażniące działanie spalin niejednokrotnie prowadzi do przepalenia konstrukcji zaworu egr. Objawami awarii egr, które kierowca powinien zauważyć, są: nierówna praca silnika na biegu jałowym, niemożliwość osiągnięcia maksymalnych obrotów, a także kłopot z zapalaniem silnika.
Niesprawność zaworu egr wymaga zwykle jego wymiany, choć w przypadku zapchania zanieczyszczeniami wystarczające może się okazać czyszczenie. Ażeby uniknąć awarii zaworu egr, należy wymieniać go zgodnie z zaleceniami producentów według których w pojazdach z silnikami benzynowymi są one w stanie działać sprawnie do 100 tys. km, natomiast z silnikami wysokoprężnymi wytrzymują maksymalnie do 60 tys. km.
IPD to niemiecka marka obecna na rynku motoryzacyjnym od ponad 20 lat. Firma jest częścią grupy HEPU&IPD. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w dostawie zamiennych części samochodowych, uchodzi za uznanego dostawcę na całym świecie. Wśród produktów oferowanych przez IPD znajdziemy m.in.:
Części oferowane przez IPD wytwarzane są we współpracy z producentami oryginalnego sprzętu. Dzięki temu klienci mają pewność, że jakość produktu oraz standard wykonania jest bardzo wysoki.
Części zamienne IPD są nie tylko dobrej jakości, ale także ich dostępność jest bardzo duża. To zasługa dużego centralnego magazynu, który zapewnia gotowość do wysyłki zamówionego towaru w szybkim tempie oraz innowacyjnych rozwiązań, które gwarantują wysoką jakość komponentów.
Oferowane przez IPD części samochodowe można znaleźć u bardzo wielu specjalistów motoryzacyjnych, w warsztatach i serwisach naprawczych oraz u dealerów na całym świecie.
IPD swój asortyment nieustannie dopasowuje do obecnego zapotrzebowania rynku motoryzacyjnego. Ich globalny sukces to także zasługa komponentów, które można nabyć w atrakcyjnej cenie.