- Tryb pracy: Elektryczny
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
FEBI | 21159 |
HELLA | 6NU 010 171-061 |
MEATDORIA | 93001 |
METZGER | 0892003 |
OPEL | 17098055 |
OPEL | 17200272 |
OPEL | 5851024 |
OPEL | 5851604 |
OPEL | 851038 |
OPEL | 93184997 |
PIERBURG | 7.24809.10.0 |
QUINTON HA | XEGR13 |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawór egr to element znajdujący się na pograniczu układu wydechowego i dolotowego. Służy on ograniczaniu emisji spalin, co jest rozwiązaniem ekologicznym. Jego zadaniem jest przekazanie części spalin do układu dolotowego, tak aby mogły się one znaleźć w komorze silnika. Domyślnie zawór egr recyrkulacji spalin jest zamknięty, otwiera się dopiero wtedy, gdy jest to możliwe i bezpieczne dla silnika. O ile zawory starszej generacji pozostają w pozycji całkowicie zamkniętej lub całkowicie otwarte, o tyle w nowoczesnym układzie egr szerokość otwarcia zaworu jest regulowana w zależności od aktualnego zapotrzebowania. Należy podkreślić, że zawór egr działa tylko wtedy, gdy silnik pracuje na średnich obrotach, gdyż są to optymalne warunki jego pracy. Oznacza to, że recyrkulacja spalin nie ogranicza mocy silnika, gdyż przy maksymalnych obrotach zawór zostaje zamknięty.
Zawór egr recyrkulacji spalin stosunkowo często ulega awariom. Wynika to z trudnych warunków pracy tego elementu. Zagrażają mu przede wszystkim zanieczyszczenia znajdujące się w spalinach, które gromadząc się w zaworze mogą go zapchać. Ponadto, drażniące działanie spalin niejednokrotnie prowadzi do przepalenia konstrukcji zaworu egr. Objawami awarii egr, które kierowca powinien zauważyć, są: nierówna praca silnika na biegu jałowym, niemożliwość osiągnięcia maksymalnych obrotów, a także kłopot z zapalaniem silnika.
Niesprawność zaworu egr wymaga zwykle jego wymiany, choć w przypadku zapchania zanieczyszczeniami wystarczające może się okazać czyszczenie. Ażeby uniknąć awarii zaworu egr, należy wymieniać go zgodnie z zaleceniami producentów według których w pojazdach z silnikami benzynowymi są one w stanie działać sprawnie do 100 tys. km, natomiast z silnikami wysokoprężnymi wytrzymują maksymalnie do 60 tys. km.
Johns Autoteile to firma, która rozpoczęła swoją działalność jeszcze w latach 80. XX wieku. Początkowo przedsiębiorstwo zajmowało się importem błotników do samochodów marki Volkswagen. Niemiecki dystrybutor części samochodowych John Autoteile z czasem zaczął poszerzać ofertę. Modyfikacji uległy również priorytety firmy. Obecnie podstawę asortymentu stanowią lusterka i oświetlenie John Autoteile. Przedsiębiorstwo posiada bardzo szeroką ofertę, dostosowaną do potrzeb rynków europejskich. Przeważają lusterka i oświetlenie przeznaczone do samochodów produkcji niemieckiej, jednak w ofercie znaleźć można również części dostosowane do innych samochodów europejskich, azjatyckich i amerykańskich. Ponadto firma oferuje również takie auto części, jak na przykład sprężyny gazowe do otwierania klap, regulatory szyb, pompy paliwa, zawory EGR, sondy lambda i przepływomierze powietrza.
Johns Autoteile posiada w swojej ofercie ok. 12 000 pozycji. Niemal każdy kierowca w Niemczech, Polsce oraz większość innych krajów europejskich, znajdzie w ofercie lusterka i oświetlenie, których potrzebuje W przypadku pozostałych części samochodowych Johns Autoteile oferta nie jest jeszcze aż tak bogata, jednak dystrybutor nieustannie ją poszerza.