- Tryb pracy: Elektryczny
- Ilość biegunów: 5
- Specyfikacja: Electromagnetic
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
DELPHI | EG10006 |
DELPHI | EG10006-12B1 |
FUELPARTS | EGR004 |
INTER | 14904 |
LEMARK | LEGR006 |
OPEL | 017098361 |
OPEL | 05851025 |
OPEL | 05851603 |
OPEL | 093184996 |
OPEL | 17098361 |
OPEL | 5851025 |
OPEL | 5851603 |
OPEL | 93184996 |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawór egr to element znajdujący się na pograniczu układu wydechowego i dolotowego. Służy on ograniczaniu emisji spalin, co jest rozwiązaniem ekologicznym. Jego zadaniem jest przekazanie części spalin do układu dolotowego, tak aby mogły się one znaleźć w komorze silnika. Domyślnie zawór egr recyrkulacji spalin jest zamknięty, otwiera się dopiero wtedy, gdy jest to możliwe i bezpieczne dla silnika. O ile zawory starszej generacji pozostają w pozycji całkowicie zamkniętej lub całkowicie otwarte, o tyle w nowoczesnym układzie egr szerokość otwarcia zaworu jest regulowana w zależności od aktualnego zapotrzebowania. Należy podkreślić, że zawór egr działa tylko wtedy, gdy silnik pracuje na średnich obrotach, gdyż są to optymalne warunki jego pracy. Oznacza to, że recyrkulacja spalin nie ogranicza mocy silnika, gdyż przy maksymalnych obrotach zawór zostaje zamknięty.
Zawór egr recyrkulacji spalin stosunkowo często ulega awariom. Wynika to z trudnych warunków pracy tego elementu. Zagrażają mu przede wszystkim zanieczyszczenia znajdujące się w spalinach, które gromadząc się w zaworze mogą go zapchać. Ponadto, drażniące działanie spalin niejednokrotnie prowadzi do przepalenia konstrukcji zaworu egr. Objawami awarii egr, które kierowca powinien zauważyć, są: nierówna praca silnika na biegu jałowym, niemożliwość osiągnięcia maksymalnych obrotów, a także kłopot z zapalaniem silnika.
Niesprawność zaworu egr wymaga zwykle jego wymiany, choć w przypadku zapchania zanieczyszczeniami wystarczające może się okazać czyszczenie. Ażeby uniknąć awarii zaworu egr, należy wymieniać go zgodnie z zaleceniami producentów według których w pojazdach z silnikami benzynowymi są one w stanie działać sprawnie do 100 tys. km, natomiast z silnikami wysokoprężnymi wytrzymują maksymalnie do 60 tys. km.
Brytyjska marka MOBILETRON, powstała w 1982 roku, projektuje i wytwarza od blisko 40 lat części OE oraz OES dla fabryk, dystrybutorów oraz firm motoryzacyjnych na całym świecie. MOBILETRON to obecnie światowy lider w produkcji elektroniki samochodowej. Marka dostarcza ponad 1800 najwyższej jakości produktów i podzespołów motoryzacyjnych, które trafiają do 40 krajów na całym świecie. Specjalnością marki MOBILETRON są układy sterowania jednostka napędową, ładowania oraz bezpieczeństwa kierowcy. Każdy z wytwarzanych produktów jest poddawany indywidualnej kalibracji zgodnie z normą TS16949. MOBILETRON, jako globalna grupa, działa w ponad 100 krajach na całym świecie, a główna centrala europejska znajduje się w Preston, Lancashire. Firma realizuje zaawansowane programy badawczo-rozwojowe, które pozwalają na opracowywanie oraz wdrażanie najnowocześniejszych pod względem technicznym produktów, dostosowanych do dynamicznie zmieniających się wymagań światowego rynku motoryzacyjnego. Oferta marki MOBILETRON obejmuje m.in. układy zapłonowe, układy ładowania, przełączniki i czujniki czy też systemy monitorowania ciśnienia w ogumieniu.