- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Bez chłodnicy AGR
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Strona wysokiego ciśnienia
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z pierścieniami uszczelniającymi
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKS DASIS | 085015N |
ALFA | 55209609 |
ALFA | 6000625574 |
ALFA | 71749240 |
ALFA | 71752862 |
ALFA | 71754796 |
ALFA | 71754815 |
ALFA | 71777783 |
ALFA | 71778231 |
ALFA | 71793400 |
ALFA | 71793403 |
ALFA | 71793641 |
ALFA | 71794613 |
ALFA | 71794616 |
ALFA | 71796001 |
ALFA | 71796002 |
ALFA | K68220917AA |
BORGW WAHL | 710559D |
BORGWARNER | 710559D |
CADIL | 55209609 |
CHRYS | 6000625574 |
CHRYS | 71749240 |
CHRYS | 71752862 |
CHRYS | 71754796 |
CHRYS | 71754815 |
CHRYS | 71777783 |
CHRYS | 71793403 |
CHRYS | K68101347AA |
CHRYS | K68220917AA |
CHRYS | K68289085AA |
ERA | 555067 |
ERA | 555067R |
FEBI | 103571 |
FIAT | 55209609 |
FIAT | 6000625574 |
FIAT | 71749240 |
FIAT | 71752862 |
FIAT | 71754796 |
FIAT | 71754815 |
FIAT | 71777783 |
FIAT | 71778231 |
FIAT | 71793400 |
FIAT | 71793403 |
FIAT | 71793641 |
FIAT | 71794613 |
FIAT | 71794616 |
FIAT | 71796001 |
FIAT | 71796002 |
FIAT | K68220917AA |
FISPA | 83665 |
FISPA | 83665R |
HOFFER | 7518103 |
JDEUS | EG011003V |
JEEP | 6000625574 |
JEEP | 71749240 |
JEEP | 71752862 |
JEEP | 71754796 |
JEEP | 71754815 |
JEEP | 71777783 |
JEEP | 71793403 |
JEEP | 71794613 |
LANCIA | 55209609 |
LANCIA | 6000625574 |
LANCIA | 71749240 |
LANCIA | 71752862 |
LANCIA | 71754796 |
LANCIA | 71754815 |
LANCIA | 71777783 |
LANCIA | 71778231 |
LANCIA | 71793403 |
LANCIA | 71793641 |
LANCIA | 71794613 |
LANCIA | 71794616 |
LANCIA | 71796001 |
LUCAS | FDR382 |
LUCAS | LEV0203 |
MAG | 572022112019 |
MEATDORIA | 88103 |
METZGER | 0892552 |
PIERBURG | 724809770 |
SAAB | 55209609 |
SAAB | 93166910 |
SIDAT | 83665 |
SIDAT | 83665R |
SUZUK | 1852079J80 |
SUZUK | 1852079J82 |
SWAG | 70103571 |
TRISCAN | 881310006 |
VEMO | V24630001 |
ALFA ROMEO
|
CADILLAC
|
FIAT
|
JEEP
|
LANCIA
|
SAAB
|
SUZUKI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawór egr to element znajdujący się na pograniczu układu wydechowego i dolotowego. Służy on ograniczaniu emisji spalin, co jest rozwiązaniem ekologicznym. Jego zadaniem jest przekazanie części spalin do układu dolotowego, tak aby mogły się one znaleźć w komorze silnika. Domyślnie zawór egr recyrkulacji spalin jest zamknięty, otwiera się dopiero wtedy, gdy jest to możliwe i bezpieczne dla silnika. O ile zawory starszej generacji pozostają w pozycji całkowicie zamkniętej lub całkowicie otwarte, o tyle w nowoczesnym układzie egr szerokość otwarcia zaworu jest regulowana w zależności od aktualnego zapotrzebowania. Należy podkreślić, że zawór egr działa tylko wtedy, gdy silnik pracuje na średnich obrotach, gdyż są to optymalne warunki jego pracy. Oznacza to, że recyrkulacja spalin nie ogranicza mocy silnika, gdyż przy maksymalnych obrotach zawór zostaje zamknięty.
Zawór egr recyrkulacji spalin stosunkowo często ulega awariom. Wynika to z trudnych warunków pracy tego elementu. Zagrażają mu przede wszystkim zanieczyszczenia znajdujące się w spalinach, które gromadząc się w zaworze mogą go zapchać. Ponadto, drażniące działanie spalin niejednokrotnie prowadzi do przepalenia konstrukcji zaworu egr. Objawami awarii egr, które kierowca powinien zauważyć, są: nierówna praca silnika na biegu jałowym, niemożliwość osiągnięcia maksymalnych obrotów, a także kłopot z zapalaniem silnika.
Niesprawność zaworu egr wymaga zwykle jego wymiany, choć w przypadku zapchania zanieczyszczeniami wystarczające może się okazać czyszczenie. Ażeby uniknąć awarii zaworu egr, należy wymieniać go zgodnie z zaleceniami producentów według których w pojazdach z silnikami benzynowymi są one w stanie działać sprawnie do 100 tys. km, natomiast z silnikami wysokoprężnymi wytrzymują maksymalnie do 60 tys. km.
NRF to od ponad 90 lat jeden z liderów wśród dostawców układów chłodniczych dla silników samochodowych. Specjalnością firmy jest produkcja zaawansowanych technologicznie chłodnic. Urządzenia chłodzące montowane w pojazdach mechanicznych to główny obszar działania przedsiębiorstwa NRF. W czasie wielu lat obecności na rynku firma zbudowała wizerunek solidnej, dbającej drobiazgowo o najwyższą jakość oferowanych produktów.
Oprócz chłodnic, NRF oferuje również szereg innych produktów chłodniczych do samochodów. W asortymencie pojawiają się między innymi wentylatory chłodnic, a także pojedyncze łopatki do wentylatorów. Ponadto, firma wyspecjalizowała się również w produkcji chłodnic oleju oraz chłodnic EGR. Co więcej, na rynku pojawia się także coraz więcej intercoolerów marki NRF. Producent stale rozwija swoją ofertę, rozbudowując listę oferowanych produktów. Rozwój dotyczy zarówno nowych typów części, jak i wprowadzania do obrotu kolejnych modeli podzespołów, które od dłuższego czasu znajdują się w asortymencie. Obecnie liczba referencji przekracza już 8000 i wciąż rośnie, w ciągu kilku ostatnich lat notując najwyższe wzrosty w historii firmy.
NRF to firma specjalizująca się w produkcji części samochodowych na rynek wtórny. Obszar działania przedsiębiorstwa obejmuje głównie Europę i Azję. Zakłady produkcyjne zlokalizowane są na obu kontynentach, podobnie jak 19 magazynów należących do NRF, niemniej produkty dystrybuowane są również w innych częściach świata. Warto także wspomnieć o pracach badawczych, regularnie prowadzonych w centrach należących do NRF. Firma dokłada wszelkich starań, aby zatrudniać tylko najlepiej wykwalifikowanych inżynierów, którzy nadzorują procesy produkcyjne oraz udoskonalają produkty marki NRF.