- Rodzaj zaworu: Zawór magnetyczny
- Tryb pracy: Elektryczny
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
- Techniczny numer informacyjny: SI 0100
Dodaj opinię
(05.12.2020)
Szukałem dobrego zaworu EGR i kupiłem ten właśnie model. Zachęciła mnie przede wszystkim cena produktu i dobre opinie o nim. Przesyłke dostałem w ciagu 2 dni, po zamontowaniu wszystko OK. polecam sklep!
Opinia wystawiona dla Zawór EGR PIERBURG 7.24809.73.0
(11.06.2019)
Zamontowany w moim Sprinterze zawór EGR odmówił posłuszeństwa, zdaniem mechanika po prostu się zapchał. Mocno to odczułem – trudno było uzyskać maksymalną moc silnika, samochód przyspieszał skokowo, pojawiło się też kilka innych niepokojących objawów. Zastanawiałem się najpierw nad kupnem regenerowanego zaworu, bo jednak zakup nowego to duży wydatek. Ostatecznie mechanik stanowczo odradził mi takiego rozwiązania. Podobno regenerowane zawory najczęściej są tylko czyszczone i malowane, a to wcale nie wydłuża ich żywotności. Dlatego ostatecznie kupiłem zawór EGR Pierburg. Cóż mogę powiedzieć – jest dobrze. Solidna firma, tak więc i solidny produkt. Nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów w pracy silnika, działa na odpowiednich obrotach. Zniknęły problemy z przyspieszaniem, teraz znów płynnie nabieram prędkości. Polecam ten produkt.
Opinia wystawiona dla Zawór EGR PIERBURG 7.24809.65.0
(15.05.2019)
Wysokiej jakości zawór sterujący. Wiadomo, cena dosyć wysoka, ale moim zdaniem warto tyle wydać, żeby oszczędzić na naprawach silnika. Widzę wyraźną różnicę po wymianie zaworu właśnie na model od firmy Pierburg. Pamiętam, że w starym mercedesie miałem pompę paliwa i turbosprężarkę od tego producenta. Podzespoły te mnie nie zawodziły, w zasadzie to były bardziej długotrwałe niż można było przypuszczać. Dlatego wyrobiłem sobie dobre zdanie na temat marki Pierburg i postanowiłem znów kupić jej produkt. Na ten moment mogę stwierdzić, że zawór EGR marki Pierburg spełnił moje oczekiwania. Efekty jego działania widzę po pracy silnika, który działa wydajniej niż kiedykolwiek, zarówno przy wysokich, jak i średnich obrotach. Na biegu jałowym praca jednostki napędowej jest równomierna, co niestety nie było normą, gdy miałem zamontowany tani zamiennik, zamiast markowego zaworu EGR.
Opinia wystawiona dla Zawór EGR PIERBURG 7.24809.65.0
Producent | Numery OEM |
---|
AUTEX | 959183 |
AUTLOG | AV6026 |
BORGW WAHL | 710926R |
CITRO | 1618 GZ |
CITRO | 1618 S8 |
DELPHI | EG10395-12B1 |
DIPASPORT | EGR011AN |
DIPASPORT | EGR011N |
DIPASPORT | EGR011R |
DIPASPORT | EGR030R |
ELTA AUTOM | EE6006 |
ELTA AUTOM | XEG9014 |
ERA | 555188 |
FEBI | 103437 |
FEBI | 107161 |
FEBI | 45210 |
FIAT | 71793404 |
FIAT | 96 566 123 80 |
FIAT | 96 818 252 80 |
FORD | 1231964 |
FORD | 1436390 |
FORD | 6M5Q-9D475-AA |
HELLA | 02300.02510 |
HELLA | 6NU 010 171-261 |
HOFFER | 7518117 |
INTERMOTOR | 14329 |
INTERMOTOR | EGR185 |
INTERMOTOR | ERV102 |
INTERMOTOR | LEGR041 |
IPD | 45-8178 |
JAPANPAR | EGR-0302 |
JPG | 3119900300 |
LUCAS_ELEC | FDR231 |
LUCAS_ELEC | LEV0006 |
MAG | 571822112098 |
MAXGEAR | 27-0228 |
MEATDORIA | 88117 |
METZGER | 0892380 |
MOTAIR | 810065 |
MOTAQUIP | LVER159 |
PEUGE | 1618 GZ |
PEUGE | 1618 S8 |
PIERBURG | 7.24809.68 |
PIERBURG | 72480968 |
PIERBURG | 724809680 |
QUINTON HA | XEGR91 |
S.I.D.A.T | 83.823 |
S.I.D.A.T | 83.823A2 |
SWAG | 50 10 3437 |
SWAG | 62 94 5210 |
TRISCAN | 8813 10001 |
VEMO | V25-63-0010 |
VOLVO | 36000980 |
VOLVO | 36050870 |
WE PARTS | 330690173 |
WE PARTS | 330690175 |
WE PARTS | 330690607 |
WILMINK | WG1015274 |
WILMINK | WG1029180 |
WILMINK | WG1354376 |
WILMINK | WG1408693 |
WILMINK | WG1494604 |
WILMINK | WG1838016 |
WILMINK | WG1899152 |
CITROËN
|
FIAT
|
FORD
|
LANCIA
|
PEUGEOT
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawór egr to element znajdujący się na pograniczu układu wydechowego i dolotowego. Służy on ograniczaniu emisji spalin, co jest rozwiązaniem ekologicznym. Jego zadaniem jest przekazanie części spalin do układu dolotowego, tak aby mogły się one znaleźć w komorze silnika. Domyślnie zawór egr recyrkulacji spalin jest zamknięty, otwiera się dopiero wtedy, gdy jest to możliwe i bezpieczne dla silnika. O ile zawory starszej generacji pozostają w pozycji całkowicie zamkniętej lub całkowicie otwarte, o tyle w nowoczesnym układzie egr szerokość otwarcia zaworu jest regulowana w zależności od aktualnego zapotrzebowania. Należy podkreślić, że zawór egr działa tylko wtedy, gdy silnik pracuje na średnich obrotach, gdyż są to optymalne warunki jego pracy. Oznacza to, że recyrkulacja spalin nie ogranicza mocy silnika, gdyż przy maksymalnych obrotach zawór zostaje zamknięty.
Zawór egr recyrkulacji spalin stosunkowo często ulega awariom. Wynika to z trudnych warunków pracy tego elementu. Zagrażają mu przede wszystkim zanieczyszczenia znajdujące się w spalinach, które gromadząc się w zaworze mogą go zapchać. Ponadto, drażniące działanie spalin niejednokrotnie prowadzi do przepalenia konstrukcji zaworu egr. Objawami awarii egr, które kierowca powinien zauważyć, są: nierówna praca silnika na biegu jałowym, niemożliwość osiągnięcia maksymalnych obrotów, a także kłopot z zapalaniem silnika.
Niesprawność zaworu egr wymaga zwykle jego wymiany, choć w przypadku zapchania zanieczyszczeniami wystarczające może się okazać czyszczenie. Ażeby uniknąć awarii zaworu egr, należy wymieniać go zgodnie z zaleceniami producentów według których w pojazdach z silnikami benzynowymi są one w stanie działać sprawnie do 100 tys. km, natomiast z silnikami wysokoprężnymi wytrzymują maksymalnie do 60 tys. km.
Pierburg to hiszpańskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne, zajmujące się produkcją szerokiej gamy części samochodowych. Od początku istnienia firmy podstawę działalności stanowiła produkcja gaźników. Do dziś jest to ważny obszar działalności przedsiębiorstwa. W fabrykach firmy Pierburg powstają zarówno gaźniki przeznaczone do samochodów, jak i motocykli. Dzisiaj do flagowych produktów marki dołączyły również wszelkiego rodzaju zawory kontrolne oraz czujniki ograniczające emisję spalin. W ofercie znajduje się między innymi czujnik temperatury spalin. Ważną część asortymentu marki Pierburg stanowią części układu wydechowego, takie, jak: sonda lambda, rura wydechowa czy zawór egr – również zaliczany do elementów kontrolujących poziom emisji spalin.
Ponadto, oferta firmy Pierburg obejmuje również elementy niezbędne dla poprawnej pracy silnika oraz układu chłodzenia. W asortymencie pojawiają się kolektory ssące oraz pompy: oleju, wody i powietrza wtórnego. Producent oferuje również rozmaite przewody, w tym przewody paliwowe.
Pierburg to firma motoryzacyjna, która pod względem zasięgu działalności może się równać z największymi podmiotami działającymi w branży. Główna siedziba przedsiębiorstwa mieści się w Hiszpanii, jednak jej oddziały są rozlokowane na kilku kontynentach. Produkcja odbywa się głównie w Europie, jednak firma jest obecna również w Ameryce Południowej i Północnej, a także w Azji. Poza fabrykami firma Pierburg dysponuje również własnymi laboratoriami badawczymi, w których analizuje jakość produktów, nieustannie starając się wprowadzić ją na wyższy poziom.