- Rodzaj zaworu: Dla zaworów dolotowych
- Rodzaj zaworu: Dla zaworów wydechowych
- Ilość połączeń: 2
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z pierscieniem uszczelniającym
- Głębokosć zabudowy [mm]: 49
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUTEX | 716041 |
BMW | 11 36 7 516 293 |
BMW | 11 36 7 585 425 |
Conti/VDO | 2800014009180 |
ERA | 554028A |
ERA | 554028B |
ERA | 554028HQ |
FAI | OCV025 |
FEBI | 103360 |
FISPA | 87.126 |
GATES | VVS177 |
HELLA | 6NW 358 188-011 |
HOFFER | 8091542 |
INTERMOTOR | CAS1008 |
MEATDORIA | 91542 |
METZGER | 0899104 |
PIERBURG | 7.06117.01.0 |
SIDAT | 87.126 |
STARLINE | ED STEM281 |
SWAG | 20 10 3360 |
VAICO | V20-2650 |
VDO | 2800014009180 |
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wałek rozrządu jest używany głównie w silnikach tłokowych (spalinowych), gdzie jest jest częścią mechanizmu rozrządu zaworowego, służy do otwierania zaworów dolotowych i wydechowych zgodnie z harmonogramem projektowym. Choć jest to co raz rzadsze zjawisko, wałek rozrządu można spotkać w starych pompach wtryskowych, w których są używane do uruchamiania elementów pompy. Te elementy dostarczają paliwo do poszczególnych kolektorów dolotowych lub cylindrów.
Wałek rozrządu to pręt, który obraca się i ślizga po maszynie, aby zamienić ruch obrotowy w ruch liniowy. Ta zmiana ruchu jest realizowana przez wałek rozrządu przesuwający się coraz bardziej od osi obrotu, gdy wałek rozrządu jest popychany przez maszynę.
Wałek rozrządu kontroluje zarówno dopływ paliwa, jak i wydalanie spalin. Składa się z kilku promieniowych krzywek, z których każda przesuwa zawory dolotowe lub wydechowe. Ten wałek rozrządu jest połączony z wałem korbowym za pomocą paska, łańcucha lub kół zębatych. Zapewnia to stały czas zaworów w stosunku do ruchu tłoków.
Wałki rozrządu do silników samochodowych są odlewane w całości z żeliwa. W wyjątkowych przypadkach również kute ze stali, następnie obrabiane mechanicznie i częściowo utwardzane, do czego zwykle stosuje się proces hartowania indukcyjnego.
ERA to włoska firma produkująca części samochodowe. Specjalnością przedsiębiorstwa są elementy elektryki oraz elektroniki samochodowej. Producent należy do europejskich i światowych liderów w wymienionych sektorach. Wśród flagowych produktów marki ERA należy wymienić wszelkie czujniki, przekaźniki i przełączniki. Elektryka i elektronika ERA to najwyższa jakość na rynku, potwierdzona szeregiem certyfikatów.
Choć bezsprzecznie produkty z wymienionych kategorii stanowią główne linie produkcyjne firmy ERA, to tylko część całej oferty producenta. Przedsiębiorstwo stale poszerza swoją ofertę, stając się coraz bardziej wszechstronnym dostawcą samochodowych części zamiennych. Części samochodowe ERA to również między innymi elementy mechanizmów sterujących pracą silnika. Producent oferuje także części układu zapłonowego, układu zawieszenia, klimatyzacji i wiele innych autoczęści. Wszystkie łączy jedna cecha, jaką jest wykończenie z troską o najmniejsze detale.
ERA powstała w 1983 roku jako marka koncernu Sipea. Z czasem ERA stała się niezależną firmą produkcyjną, zyskującą rozpoznawalność we Włoszech oraz poza granicami kraju. Obecnie części samochodowe ERA są dystrybuowane do ponad 70 krajów na całym świecie. Firma posiada główną siedzibę w rodzinnych Włoszech oraz filie w innych krajach. Warto zaznaczyć, że ERA to nie tylko producent części samochodowych, lecz przedsiębiorstwo w dużej mierze zajmuje się również dystrybucją autoczęści własnych i innych producentów.