- Tryb pracy: Elektryczny
- Cisnienie [bar]: 3,5
- Rodzaj paliwa: Benzyna
- Gwarancja: 5 lat gwarancji
Dodaj opinię
(09.07.2022)
Opinia wystawiona dla Zespół zasilający - pompa paliwa HITACHI 133334
(12.11.2021)
Opinia wystawiona dla Zespół zasilający - pompa paliwa HITACHI 133444
Producent | Numery OEM |
---|
AIRTEX | E10771M |
AIRTEX | E10772M |
BBT | EFP1309 |
BOSCH | 0986580386 |
BOSCH | 0986580947 |
DELPHI | FG106112B1 |
ERA | 775165 |
FIAT | 46798695 |
FIAT | 51789376 |
FIAT | 51806983 |
FIAT | 51806984 |
FIAT | 51821919 |
FISPA | 72275 |
FISPA | 72500 |
FISPA | 72719 |
FORD | 1761052 |
FORD | AS519275AA |
HOFFER | 7506877 |
HOFFER | 7507330 |
INTERMOTOR | 39000 |
INTERMOTOR | EFP317 |
INTERMOTOR | FP5001 |
INTERMOTOR | LFP118 |
MAPCO | 22056 |
MEATDORIA | 76877 |
MEATDORIA | 768771 |
MEATDORIA | 77330 |
MESSMER | 775165 |
METZGER | 2250154 |
PIERBURG | 702701880 |
QUINTON HA | QFP915 |
SIDAT | 72275 |
SIDAT | 72500 |
SIDAT | 72719 |
VDO | 228235106001Z |
VEMO | V24090009 |
FIAT
|
FORD
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa paliwa to urządzenie mające za zadanie dostarczać paliwo do silnika. Tym samym pompa w pierwszej kolejności zasysa paliwo ze zbiornika, aby następnie wtłoczyć je do wtryskiwaczy, które przekazują je już bezpośrednio do cylindrów. Bardzo ważne dla poprawnej pracy silnika jest dostarczenie paliwa pod odpowiednio wysokim ciśnieniem, za co również odpowiada pompa paliwa.
Obecnie stosuje się elektryczne pompy paliwa – modele wirnikowe i rotacyjne. Zwykle pompa znajduje się dzisiaj w zbiorniku paliwa. Umiejscowienie jej w tej lokalizacji z jednej strony ma ułatwiać zasysanie paliwa, z drugiej zredukować słyszalny hałas generowany przez silnik pompy. Ponadto, w warunkach zanurzenia w paliwie silnik pompy jest odpowiednio chłodzony i smarowany, co pozwala mu dłużej zachować pełną sprawność.
Niesprawność pompy paliwa znacząco utrudnia prowadzenie pojazdu, czasami wręcz je uniemożliwiając. Jeżeli paliwo nie jest wtłaczane do silnika w odpowiedniej ilości czy też pod odpowiednim ciśnieniem, w czasie jazdy odczuwalne jest szarpanie, silnik może niespodziewane gasnąć, występują również problemy z jego zapalaniem. Czego dotyczą awarie pompy paliwa? Przeważnie problem tkwi w zanieczyszczeniu pompy, które jest spowodowane użytkowaniem niskiej jakości paliwa. Do zanieczyszczenia pompy można również doprowadzić jeżdżąc z niemal pustym bakiem. W takiej sytuacji bowiem urządzenie zasysa zanieczyszczenia, które nawet przy użytkowaniu najwyższej klasy paliwa, gromadzą się na dnie baku. Należy również unikać pozostawiania samochodu na parkingu czy w garażu z niepełnym bakiem, gdyż dochodzi wtedy do skraplania powietrza, które się w nim znajduje, co także stwarza pewne zagrożenie dla pompy paliwa. Poprawnie użytkowana pompa paliwa powinna działać sprawnie przez o najmniej 180-200 tys. km.
Hitachi to koncern technologiczny z siedzibą w Tokio, który powstał w 1910 roku. W skład grupy wchodzi 141 spółek zatrudniających ponad 11 000 pracowników. W Polsce mieści się m.in. siedziba Hitachi Capital Polska, która specjalizuje się w wynajmie samochodów.
Grupa Hitachi działa w różnych sektorach światowej gospodarki, m.in.: IT, energetyka, budownictwo, czy motoryzacja. W przypadku tej ostatniej wielu właścicieli japońskich pojazdów takich, jak chociażby Mazda, Honda, Mitsubishi, czy Subaru w Hitachi znajduje części, które pasują do jego pojazdu.
Ten azjatycki koncern wynalazł m.in. struktury uszczelniające formy dla precyzyjnych czujników przepływu powietrza oraz technologię symulacji systemu xEV, która ceniona jest szczególnie w przypadku pojazdów elektrycznych za ciszę i kontrolę wibracji.
„Smart Brake”, falownik dla „hybryd”, „Showa Eera”…
Hitachi odpowiada także za opracowanie falowników przeznaczonych do pojazdów hybrydowych. Ich dziełem jest również system „Smart Brake”, który obejmuje cztery hamulce elektromechaniczne i oprogramowanie sterujące hamulcem oraz skoordynowana kontrola układu kierowniczego i zawieszenia.
Z kolei rozwiązaniem typowym dla motocykli jest technologia „Showa Eera”, która umożliwia elektroniczne sterowanie istniejącym konwencjonalnym amortyzatorem bez wpływu na jego podstawową wydajność.