- Cisnienie [bar]: 3,5
- Tryb pracy: Elektryczny
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AIRTEX | E10281M |
DELPHI | FE10138-12B1 |
ERA | 775042 |
MEATDORIA | 77374 |
MERCE | 168 470 0394 |
MERCE | 168 470 1494 |
MERCE | 168 470 1994 |
MERCE | 168 470 2394 |
MERCE | 168 470 2894 |
MERCE | 168 470 3294 |
MERCE | 168 470 4294 |
METZGER | 2250072 |
MEYLE | 014 919 0003 |
PIERBURG | 7.22810.60.0 |
QUINTON HA | QFP794 |
SIDAT | 72420 |
VALEO | 347043 |
VEMO | V30-09-0013 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa paliwa to urządzenie mające za zadanie dostarczać paliwo do silnika. Tym samym pompa w pierwszej kolejności zasysa paliwo ze zbiornika, aby następnie wtłoczyć je do wtryskiwaczy, które przekazują je już bezpośrednio do cylindrów. Bardzo ważne dla poprawnej pracy silnika jest dostarczenie paliwa pod odpowiednio wysokim ciśnieniem, za co również odpowiada pompa paliwa.
Obecnie stosuje się elektryczne pompy paliwa – modele wirnikowe i rotacyjne. Zwykle pompa znajduje się dzisiaj w zbiorniku paliwa. Umiejscowienie jej w tej lokalizacji z jednej strony ma ułatwiać zasysanie paliwa, z drugiej zredukować słyszalny hałas generowany przez silnik pompy. Ponadto, w warunkach zanurzenia w paliwie silnik pompy jest odpowiednio chłodzony i smarowany, co pozwala mu dłużej zachować pełną sprawność.
Niesprawność pompy paliwa znacząco utrudnia prowadzenie pojazdu, czasami wręcz je uniemożliwiając. Jeżeli paliwo nie jest wtłaczane do silnika w odpowiedniej ilości czy też pod odpowiednim ciśnieniem, w czasie jazdy odczuwalne jest szarpanie, silnik może niespodziewane gasnąć, występują również problemy z jego zapalaniem. Czego dotyczą awarie pompy paliwa? Przeważnie problem tkwi w zanieczyszczeniu pompy, które jest spowodowane użytkowaniem niskiej jakości paliwa. Do zanieczyszczenia pompy można również doprowadzić jeżdżąc z niemal pustym bakiem. W takiej sytuacji bowiem urządzenie zasysa zanieczyszczenia, które nawet przy użytkowaniu najwyższej klasy paliwa, gromadzą się na dnie baku. Należy również unikać pozostawiania samochodu na parkingu czy w garażu z niepełnym bakiem, gdyż dochodzi wtedy do skraplania powietrza, które się w nim znajduje, co także stwarza pewne zagrożenie dla pompy paliwa. Poprawnie użytkowana pompa paliwa powinna działać sprawnie przez o najmniej 180-200 tys. km.
MAPCO to francuski producent części samochodowych o globalnym zasięgu. Firma posiada dziesiątki linii produkcyjnych, oferując autoczęści niezbędne do konstrukcji niemal wszystkich układów samochodowych. Co więcej, w niektórych kategoriach produktowych MAPCO gwarantuje pokrycie niespełna 100% rynku. Tak jest choćby w przypadku części układu hamulcowego MAPCO. Ponadto, główne obszary działania przedsiębiorstwa to również produkcja części zawieszenia i układu kierowniczego.
Producent części samochodowych MAPCO posiada w asortymencie również takie części, jak: elementy układu chłodzenia, czujniki elektryczne, komponenty systemu tworzenia mieszanki paliwowej, zestawy sprzęgieł ich poszczególne części oraz wiele więcej autoczęści z różnorodnych kategorii.
Referencje katalogowe MAPCO to pozycje odnoszące się do części samochodowych przeznaczonych do aut osobowych, jak i pojazdów dostawczych i ciężarowych. Osobną grupę produktów stanowią autoczęści MAPCO z oznaczeniem HPS. Rozwinięcie skrótu HPS – High Performance Standard – oznacza specjalne wzmocnienie części desygnowanych tym oznaczeniem. Produkty tego rodzaju to części klasy premium przeznaczone do pojazdów najnowszej generacji – głównie do aut sportowych.
MAPCO to marka, która pojawiła się na rynku motoryzacyjnym przeszło 40 lat temu. Francuska firma dość szybko została doceniona również poza granicami kraju. Wysoka jakość części samochodowych oraz stałe doskonalenie produktów przyczyniły się do rozwoju przedsiębiorstwa. Dzisiaj filie firmy MAPCO są obecne również w innych krajach europejskich. Natomiast części samochodowe MAPCO są dystrybuowane do kilkudziesięciu krajów na całym świecie.