- Tryb pracy: Elektryczny
- Ciśnienie pracy [bar]: 3,5
- Wydatek [l/h]: 130
- Układ wtryskowy: Wtrysk wielopunktowy (MPI)
- Wersja: EQUIVALENT
- Dla numeru artykułu: 72106A2
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AIRTEX | E10221 |
AIRTEX | E10253M |
AIRTEX | FS10239 |
CITRO | 152518 |
CITRO | 152560 |
CITRO | 152595 |
CITRO | 9631944080 |
ERA | 775051 |
FISPA | 72106A2 |
HOFFER | 7506479A1 |
HOFFER | 7506479E |
INTER | 31569 |
INTER | 39096 |
MAG | 519730139900 |
MAG | 519730139902 |
MAG | SUA375 |
MAG | SUA376 |
MARWAL | 7301300 |
MARWAL | 7301302 |
MEATDORIA | 76479A1 |
MEATDORIA | 76479E |
PEUGE | 152518 |
PEUGE | 152560 |
PEUGE | 152595 |
PEUGE | 1610077980 |
PSA | 152518 |
PSA | 152560 |
PSA | 152595 |
PSA | 9631944080 |
TI | 09730139900 |
TI | 9730139900 |
WE PARTS | 320901028 |
WE PARTS | 320901129 |
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa paliwa to urządzenie mające za zadanie dostarczać paliwo do silnika. Tym samym pompa w pierwszej kolejności zasysa paliwo ze zbiornika, aby następnie wtłoczyć je do wtryskiwaczy, które przekazują je już bezpośrednio do cylindrów. Bardzo ważne dla poprawnej pracy silnika jest dostarczenie paliwa pod odpowiednio wysokim ciśnieniem, za co również odpowiada pompa paliwa.
Obecnie stosuje się elektryczne pompy paliwa – modele wirnikowe i rotacyjne. Zwykle pompa znajduje się dzisiaj w zbiorniku paliwa. Umiejscowienie jej w tej lokalizacji z jednej strony ma ułatwiać zasysanie paliwa, z drugiej zredukować słyszalny hałas generowany przez silnik pompy. Ponadto, w warunkach zanurzenia w paliwie silnik pompy jest odpowiednio chłodzony i smarowany, co pozwala mu dłużej zachować pełną sprawność.
Niesprawność pompy paliwa znacząco utrudnia prowadzenie pojazdu, czasami wręcz je uniemożliwiając. Jeżeli paliwo nie jest wtłaczane do silnika w odpowiedniej ilości czy też pod odpowiednim ciśnieniem, w czasie jazdy odczuwalne jest szarpanie, silnik może niespodziewane gasnąć, występują również problemy z jego zapalaniem. Czego dotyczą awarie pompy paliwa? Przeważnie problem tkwi w zanieczyszczeniu pompy, które jest spowodowane użytkowaniem niskiej jakości paliwa. Do zanieczyszczenia pompy można również doprowadzić jeżdżąc z niemal pustym bakiem. W takiej sytuacji bowiem urządzenie zasysa zanieczyszczenia, które nawet przy użytkowaniu najwyższej klasy paliwa, gromadzą się na dnie baku. Należy również unikać pozostawiania samochodu na parkingu czy w garażu z niepełnym bakiem, gdyż dochodzi wtedy do skraplania powietrza, które się w nim znajduje, co także stwarza pewne zagrożenie dla pompy paliwa. Poprawnie użytkowana pompa paliwa powinna działać sprawnie przez o najmniej 180-200 tys. km.
SIDAT to grupa, która funkcjonuje od 1990 roku i prężnie działa oraz rozwija się w dziedzinie elektromechaniki, elektroniki i części zamiennych do klimatyzacji pojazdów. W skład grupy wchodzą takie marki jak SIDAT, KRIOS oraz FISPA. Dzięki połączeniu kilku firm, grupa może oferować kompleksowe i profesjonalne usługi z zakresu oferowania podzespołów i części zamiennych swoim klientom. Centrala grupy znajduje się we Włoszech, w mieście Vinovo.
Grupa SIDAT oferuje szeroki wybór asortymentu dopasowanego do oczekiwań i potrzeb klientów. W ofercie znajdziemy części zamienne do samochodów osobowych oraz dostawczych. Każda z części opatrzona jest wymaganymi certyfikatami gwarantującymi wysoką jakość oraz bezpieczeństwo. Częściami zamiennymi, które możemy znaleźć w ofercie SIDAT są m.in. filtry, silniczki wycieraczek, dmuchawy, elementy wentylacji, paski napędowe, elementy bloku silnika oraz osprzęt, uszczelki, czujniki, elementy instalacji elektrycznej, anteny, termostaty, pompy, elementy układu klimatyzacji oraz wiele więcej.
Obecnie firma znana jest z zastosowania nowoczesnych technologii oraz niezwykłej dbałości o każdy szczegół podczas projektowania i produkcji części zamiennych.