Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
4U Autopa | 44051MR |
AIC | 59025Set |
AIC | 59369Set |
AKRON-MALÒ | 24433 |
AKRON-MALÒ | 909036 |
AKRON-MALÒ | 909064 |
ASHIKA | KCK0500 |
AUTLOG | KT7072 |
AUTOKIT | 03.89035K |
AUTOKIT | 03.89052K |
AUTOKIT | 03.89118K |
AUTOMEGA | 130006110 |
AUTOTEAM | KCA018 |
AUTOTEAM | KCA109 |
AUTOTEAM | KCA197 |
AUTOTEAM | KCA213 |
AUTOTEAM | KCA230 |
BBR | 001-10-27967 |
BGA | TC5620K |
BIRTH | 6183 |
BSG | BSG 60-102-002 |
BSG | BSG 60-102-004 |
BSG | BSG 60-105-002 |
BSG | BSG 60-109-002 |
BSG | BSG 60-109-003 |
CALIBER | KCC018 |
CAUTEX | 752018 |
CAUTEX | 752045 |
CAUTEX | 752078 |
CONTI | V3451006 |
DAYCO | TCH1052 |
DT SPARE P | 4.67485 |
DT SPARE P | 4.92008 |
ET ENGINET | RS0056 |
FAI | TCK366 |
FARE SA | 13849 |
FARE SA | 15017 |
FRECCIA | TK08-1024 |
FRECCIA | TK08-1082 |
FREY | 701702602 |
HUTCHINSON | CH 024 |
HUTCHINSON | TCH 021 |
IJS GROUP | 40-1141K |
IMEX | IMX 001003 997 75 94 |
IMEX | IMX UKSFE30300 |
INA | 559 0039 10 |
INA | 559003910 |
JAPANPAR | KDK-0500 |
JAPKO | KJK0500 |
KM INTERNA | KCD018 |
LASO | 20050137 |
LYNXAUTO | TK-0135 |
LYNXAUTO | TK-0172 |
MABYPARTS | OTK030050 |
MABYPARTS | OTK031079 |
MAG | 341500001040 |
MASUMA | MGR-9020 |
MERCE | 003 997 75 94 |
MERCE | 003 997 75 94 S2 |
MERCE | 640 050 01 11 |
MERCE | 640 050 01 11 S3 |
METALCAUCH | 06169 |
METALCAUCH | 58225 |
METALCAUCH | 58342 |
MOTIVE | TCK69 |
OE Germany | 01 0505 600000 |
OPENPARTS | TCK6012.00 |
OPENPARTS | TCK6043.00 |
PATRON | PTCK111 |
PATRON | PTCK112 |
PEMEBLA | JAPKDK-0500 |
PartsTec | PTA114-0198 |
REPKIT | RKT8935K |
RIDEX | 571T0006 |
RUV | 3451002S |
SKF | VKML 88025 |
SONOVA | MKC00321 |
SONOVA | MKC00849 |
SONOVA | MKC00853 |
SONOVA | MKC00889 |
STC | T406169 |
STC | T458225 |
STC | T458342 |
STELLOX | 03-40899-SX |
SWAG | 10 94 4950 |
Stark | SKTCK-2240119 |
Stark | SKTTC-1330005 |
TOPRAN | 408 058 |
TOPRAN | 408 965 |
TREVI | KC1136 |
TRICLO | 422192 |
TRISCAN | 8650 23002 |
TTC | 02.12.113 |
TTC | 02.12.221 |
TTC | 02.12.222 |
TTC | 02.67.141 |
VAICO | V30-10004-BEK |
WILMINK | WG1054002 |
WILMINK | WG1055054 |
WILMINK | WG1055055 |
WILMINK | WG1055093 |
WILMINK | WG1427477 |
WILMINK | WG1427598 |
WILMINK | WG1488292 |
WILMINK | WG1488293 |
WILMINK | WG1488321 |
WILMINK | WG1488347 |
WILMINK | WG1725117 |
WILMINK | WG1725339 |
WILMINK | WG1725425 |
WILMINK | WG1804207 |
WILMINK | WG1909995 |
WILMINK | WG1910053 |
WILMINK | WG2008225 |
WXQP | 111523 |
WXQP | 111571 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rozrząd to układ, którego pracę napędza wał korbowy silnika spalinowego. Zadaniem rozrządu jest napędzanie pracy poszczególnych podzespołów, głównie odprowadzających paliwo do komory spalania. Obecnie stosuje się układy wykorzystujące pasy lub łańcuchy rozrządu. Oba rozwiązania mają swoje zalety, jednak łańcuch uważa się za element trwalszy, który dłużej działa bezawaryjnie.
Łańcuch rozrządu to niezwykle ważna część samochodowa, bez której pojazd nie jest w stanie funkcjonować. Zerwanie łańcucha powoduje zatrzymanie pojazdu, a także ogromne zniszczenia. Ponadto, tak nagła awaria bywa niezwykle niebezpieczna. Całkowite zerwanie łańcucha jest jedynak niezwykle rzadkie. O wiele częściej dochodzi do mniejszych usterek, które niestety również upośledzają pracę układu. Najczęściej problemy dotyczą napinacza, który nie jest w stanie utrzymać odpowiedniego napięcia łańcucha. Dłuższa eksploatacja może również doprowadzić do wytarcia kół zębatych lub uszkodzeń mechanicznych łańcucha.
Dawniej łańcuchy rozrządu działały bezawaryjnie nawet po przejechaniu pół miliona kilometrów. Dzisiaj budowa nowoczesnych jednostek napędowych rzadko to umożliwia, jednak wciąż łańcuch jest bardziej wytrzymały od paska. Producenci zalecają wymianę co ok. 250 tys. kilometrów. Niemniej jednak wskazane są regularne przeglądy, gdyż czasami o wiele wcześniej dochodzi do poluzowania łańcucha lub też zaczyna się on ślizgać. Bezwzględnie konieczna jest fachowa kontrola stanu tego elementu w przypadku, gdy z rozrządu słychać niepokojące hałasy lub też na obudowie łańcucha pojawiły się opiłki metalu, mogące świadczyć o wykruszeniu kół zębatych.