- Długość [mm]: 101,6
- Łącznik rur: Elastyczny
- Specyfikacja: mit Flansch
- Specyfikacja: Inter Lock
- Średnica wewnętrzna [mm]: 51,3
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AS | 30955 |
BOSAL | 099-744 |
EBERS | 99.908.79 |
ERNST | 525428 |
FA1 | VW450-100 |
HJS | 83008302 |
RENAULT T | 82.00.071.846 |
WALKER | 20781 |
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Katalizator to część układu wydechowego. Element ten odpowiada za oczyszczanie spalin, minimalizując w ten sposób emisję szkodliwych gazów. Obecnie zachodzi obowiązek prawny instalacji katalizatorów w samochodach produkowanych na terenie Unii Europejskiej. W starszych pojazdach katalizator może być przymocowany do rury wydechowej, natomiast w nowszych pojazdach jest obecny w kolektorze wydechowym. Nowa lokalizacja gwarantuje lepszą efektywność w oczyszczaniu spalin.
Z zewnątrz katalizator wygląda jak metalowa puszka średnich rozmiarów. Pod stalową obudową znajduje się kilka kolejnych warstw ochronnych. Zabezpieczają one katalizator przed uszkodzeniami, głównie mechanicznymi. Pod warstwami obudowy znajduje się natomiast rdzeń, czyli część bezpośrednio odpowiedzialna za oczyszczanie spalin. Budowa rdzenia jest zwykle podobna w każdym katalizatorze. Konstrukcja przypomina nieco plaster miodu czy też wkład filtra. Na powierzchni rdzenia natomiast znajdują się drobne cząsteczki metali szlachetnych, takich jak np. pallad czy platyna. Cząsteczki zanieczyszczeń zostają zneutralizowane za sprawą wejścia w reakcję z cząsteczkami wymienionych metali.
Katalizator to urządzenie pracujące w wyjątkowo trudnych warunkach. Nieustanny kontakt z zanieczyszczeniami oraz skrajnie wysoką temperaturą naraża katalizator na usterki. Możliwe jest zatkanie konstrukcji, jak również stopienie kanalików, w których oczyszczane są spaliny. Z racji lokalizacji katalizatora, nietrudno również o uszkodzenie mechaniczne. Kiedy katalizator traci sprawność, zauważalna jest emisja większej ilości dwutlenku węgla, zwiększa się zużycie paliwa, a silnik traci wydajność oraz pracuje nierównomiernie.
LRT to firma obecna na rynku od ponad ćwierć wieku. Jej początki sięgają roku 1998. Początkowo przedsiębiorstwo zajmowało się jedynie dystrybucją części, produkowanych przez inne firmy. Auto części były sprowadzane ze Stanów Zjednoczonych i sprzedawane w Niemczech, gdzie powstała firma LRT. Z czasem rozpoczęto własną produkcję części zamiennych. Części samochodowe LRT to przede wszystkim katalizatory samochodowe. Producent oferuje szeroki wybór katalizatorów do większości modeli niemal wszystkich marek. Niezwykle ważną kwestią dla firmy LRT jest ochrona środowiska. Dowodzi tego przyznanie przedsiębiorstwu świadectwa Der Blaue Engel. Oznacza ono, że zarówno proces produkcji, jak i samo działanie części LRT, są bezpieczne dla środowiska. Poza jakościowymi katalizatorami, części zamienne LRT to również kolektory wylotowe, przewody i mocowania wykorzystywane w układzie wydechowym. W asortymencie znajdują się również czujniki lambda LRT.
Firma LRT to producent części samochodowych przeznaczonych na aftermarket. Wieloletnie doświadczenie połączone ze stałym dążeniem do doskonałości sprawiają, że części LRT cechuje jakość porównywalna z częściami oryginalnymi. Do produkcji wykorzystywane są sprawdzone materiały, zapewniające katalizatorom sprawność działania nawet w najtrudniejszych warunkach, w których przychodzi im pracować.