- Średnica [mm]: 25
- System hamulcowy: ATE
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 41011X |
A.B.S. | 43264 |
A.B.S. | 43265 |
A.B.S. | 63559 |
ALFA | 116001205005/03 |
ALFA | 116001205005/06 |
ALFA | 510829 |
ALFA | 533991 |
ALFA | 60750512 |
ALFA | 60801577 |
ALFA | 795027 |
ATE | 03.0450-2511.2 |
ATE | 03.0450-2512.2 |
ATE | 03.2525-2201.3 |
AUTOFREN S | D3155 |
BOSCH | 0204163080 |
BOSCH | F026005580 |
BREMBO | E23003 |
DELPHI | LL42201 |
FRENKIT | 525002 |
FTE | KN25039A1 |
FTE | RK25824 |
ITAL2 | 46421938 |
ITAL2 | 46531636 |
ITAL2 | 60502665 |
ITAL2 | 60502666 |
ITAL2 | 60815246 |
ITAL2 | 82409600 |
LPR | 8101 |
MOPR | MRS107 |
TRW | PHL112 |
TRW | PJL108 |
VILLAR | 624.5192 |
WAL | LK42511 |
ALFA ROMEO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylinder roboczy, zwany inaczej siłownikiem, to niezbędny element układu sprzęgła w nowoczesnym samochodzie. We współpracy z pompką, cylinder roboczy sprzęgła tworzy układ hydrauliczny odpowiedzialny za odłączanie sprzęgła po naciśnięciu pedału przez kierowcę. Układ określa się jako hydrauliczny, gdyż wykorzystywana jest tu siła wytworzona poprzez zwiększenie ciśnienia cieczy, którą w tym przypadku jest płyn hydrauliczny.
Standardowy cylinder sprzęgła to niewielki, podłużny, metalowy element. Po naciśnięciu przez kierowcę pedału sprzęgła, cylinder naciska na sprężynę koła dociskowego. W ten sposób dochodzi do wyłączenia sprzęgła. Warto bowiem wyjaśnić, że wbrew powszechnemu przekonaniu, kierowca korzystając z pedału sprzęgła, de facto wyłącza, a nie włącza sprzęgło. Działanie to prowadzi bowiem od odłączenia napędu. Jeżeli bowiem kierowca nie podejmuje działania, sprzęgło tworzy stałe połączenie napędu z układem kierowniczym.
W przypadku wszelkich układów hydraulicznych najczęściej występującym problemem jest pojawienie się nieszczelności. Tak też jest w przypadku cylindra roboczego sprzęgła. Do powstania nieszczelności może doprowadzić mechaniczne uszkodzenie elementu, ale bywa ona również konsekwencją korozji. Wyciek płynu hydraulicznego wymaga podjęcia natychmiastowej interwencji, gdyż w niektórych samochodach może on doprowadzić do poważnych zniszczeń w układzie hamulcowym. Ponadto, nie ma mowy o poprawnym działaniu nieszczelnego sprzęgła, ze względu na obniżkę ciśnienia w siłowniku.
ERT to hiszpańska marka części samochodowych. Firma rozpoczęła działalność w 1972 roku. Pół wieku obecności na rynku pozwoliło nabrać doświadczenia oraz dopracować do perfekcji system produkcji. Części samochodowe ERT to głównie elementy układów hamulcowych. Firma zajmuje się również produkcją części skrzyń biegów i sprzęgieł. Do głównych produktów wyjeżdżających z fabryk hiszpańskiej firmy należą elementy gumowe oraz zestawy naprawcze. Przedsiębiorstwo wyspecjalizowało się w produkcji drobnych elementów, odpowiedzialnych za spójność układów. Jednak to nie wszystko. Nieustannie w katalogu pojawiają się nowe produkty. Dzisiaj części ERT to również hamulce postojowe oraz zaciski hamulcowe.
Firma ERT posiada duże doświadczenie, które wykorzystuje do ekspansji na rynki europejskie i nie tylko. Dzisiaj przedsiębiorstwo produkuje części w trzech lokalizacjach. Dwie fabryki znajdują się na terenie Hiszpanii, a jedna w Indiach. Centra dystrybucyjne producenta działają na całym świecie. Dzięki temu auto części ERT trafiają dzisiaj do sprzedaży w ponad 80 krajach. Producent już teraz posiada na rynku bardzo mocną pozycję, która wciąż jest umacniania.