- Wysokość [mm]: 145
- Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 39
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 50
Dodaj opinię
(28.04.2015)
Opinia wystawiona dla Zestaw osłon przekładni kierowniczej SKF VKJP 2083
Producent | Numery OEM |
---|
BIRTH | 7270 |
CITRO | 95496072 |
DA SILVA | K5093 |
EKG | 983622 |
EKG | 983679 |
FAG | 841011830 |
FIAT | 82313445 |
LEMFO | 1532501 |
MAPCO | 17451 |
MOOG | K150020 |
OCAP | 1211172 |
OCAP | 1211249 |
RUV | 946604 |
SPIDAN | 83622 |
SPIDAN | 83679 |
VEMA | VE7270 |
CITROËN
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Przekładnia kierownicza to niezwykle ważna konstrukcja, bez której prowadzenie samochodu nie jest możliwe. Zadaniem przekładni jest bowiem przekazanie siły mechanicznej na siłę osiową. To właśnie za sprawą tego elementu siła rąk, za pomocą której kierowca kręci kierownicą, przekazywana jest na koła, które ulegają skrętom.
Siła potrzebna do wprawienia w ruch kół jest zbyt duża, aby kierowca mógł ją swobodnie wytworzyć bez wsparcia. Dlatego też dzisiaj powszechnie stosowane są systemy wspomagania kierownicy. Niezbędny dla sprawnej pracy układu wspomagania jest specjalistyczny płyn. Olej do układu wspomagania kierownicy znacząco ułatwia prowadzenie samochodu, o ile nie dochodzi do przecieków. Jeżeli płyn przecieka, system traci swoją wydajność. Z tego właśnie względu producenci stosują uszczelki przekładni kierowniczej. Wykonywane zwykle głównie z tworzywa sztucznego, uszczelki gwarantują utrzymanie odpowiedniej ilości płynu w układzie. Wysokiej jakości układ wspomagani często działa sprawnie przez cały okres eksploatacji pojazdu. Usterki, a w konsekwencji konieczność wymiany np. uszczelek przekładni kierowniczej, zdarzają się dosyć rzadko.
Trwałość układu wspomagania bywa związana również ze stanem przekładni kierowniczej. Konstrukcja ta jest natomiast narażona na uszkodzenia mechaniczne, ze względu na położenie oraz swoją budowę. W celu uniknięcia awarii przekładni kierowniczej stosuje się osłony, chroniące poszczególne części konstrukcji przed uderzeniami. Przeważnie, podobnie jak uszczelki, osłony przekładni kierowniczej wykonywane są z tworzywa sztucznego.
Marka SKF dała się poznać na rynku motoryzacyjnym przede wszystkim z produkcji łożysk tocznych, opraw łożyskowych, a także elementów służących do łożyskowania. Aktualnie oferta marki obejmuje jednak szereg innych części zamiennych, dedykowanych wielu popularnym samochodom produkcji europejskiej, azjatyckiej i amerykańskiej.
Firma współpracuje wyłącznie z godnymi zaufania dostawcami, którzy uzyskali certyfikat ISO, zapewniając tym samym najwyższy poziom jakości i trwałość swoich części zamiennych. Wielu właścicieli samochodów uważa, że części samochodowe SKF to elementy równie wytrzymałe co oryginalne części dedykowane na pierwszy montaż.
Początkowo katalog części zamiennych SKF obejmował tylko łożyska. Cieszyły się one dużym popytem, dlatego stosunkowo szybko zdecydowano się na poszerzenie produkcji linii części SKF. W ofercie szwedzkiej marki pojawiło się wiele części dedykowanych poszczególnych systemom i układom w samochodzie (układ chłodzenia, elementy układu kierowniczego, części zawieszenia samochodowego oraz podzespoły silnika i skrzyni biegów).
SKF należy do grona światowych liderów w produkcji części zamiennych do samochodów. Wykorzystuje się je m.in. w seryjnej produkcji wielu renomowanych marek samochodowych – m.in. Volkswagen oraz Saab. Cechą charakterystyczną szwedzkiej marki jest wysoka jakość wykonania, niezawodność oraz długotrwała wytrzymałość.