- System hamulcowy: LUCAS
- Długożć trzonka [mm]: 71
- Średnica [mm]: 10
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Ze sworzniem
Dodaj opinię
(17.02.2017)
Opinia wystawiona dla Tłoczek zacisku hamulca AUTOFREN SEINSA D02519 (Oś tylna)
(03.01.2016)
Opinia wystawiona dla Osłona, prowadzenie zacisku hamulcowego AUTOFREN SEINSA D7007
(10.02.2015)
Opinia wystawiona dla Tłoczek zacisku hamulca AUTOFREN SEINSA D02532 (Oś przednia)
Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 55010 |
ALPI | 7701035890 |
ALPIN | 7701035890 |
CARRAB BP | 4003/01 |
ERT | 410198 |
FRENKIT | 810125 |
OJD | 113-1310X |
RENAU | 7701035890 |
TRW | BDA209 |
TRW | BDA223 |
VW | 701615125 |
ALPINE
|
AUDI
|
DACIA
|
NISSAN
|
RENAULT
|
VOLVO
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to urządzenie bezpośrednio odpowiedzialne za dociśnięcie klocków hamulcowych do tarczy. Zamontowane jest na zwrotnicy i składa się z wielu rozmaitych części. Współpraca sprawnych pojedynczych części zacisku hamulcowego jest niezbędna dla poprawnej pracy układu hamulcowego.
Standardowy zacisk hamulcowy to konstrukcja składająca się z obudowy przymocowanej do wspornika, który to jest nieruchomo przytwierdzony do zwrotnicy. Wspornik jest również miejscem mocowania klocków hamulcowych. Najważniejszą częścią zacisku hamulcowego jest natomiast tłok. W przypadku zacisku pływającego występuje tylko jeden, natomiast w zacisku stałym są dwa tłoki umieszczone po dwóch stronach tarczy hamulcowej. Impuls, zwykle w postaci sprężenia płynu hamulcowego, wprawia w ruch tłoki, które się wysuwają i wymuszają ruch klocków hamulcowych. W zaciskach stałych w dociskaniu klocka do tarczy bierze udział również trzpień prowadzący.
Istotne pojedyncze części zacisku hamulcowego to rozmaite sprężyny. Ze względu na prostotę budowy często ich znaczenie bywa lekceważone. Natomiast bez sprawnie funkcjonujących sprężyn nacisk tłoka na klocki hamulcowe w zacisku pływającym nie przyniósłby pożądanych skutków. Ponadto, większość zacisków hamulcowych wyposażonych jest w sprężynowe ograniczniki znajdujące się pomiędzy klockami.
Pojedyncze części zacisku hamulcowego mogą ulegać rozmaitym uszkodzeniom. Wspomniane sprężyny ulegają rozprężeniu, dochodzi też do poluzowania łączenia między obudową, a wspornikiem, czy zużycia tłoka. Ponadto, zagrożeniem dla sprawności zacisku hamulca jest wszelkiego rodzaju zanieczyszczenie. Zacisk wymaga również odpowiedniego smarowania, dla minimalizacji siły tarci wytwarzanej pomiędzy poszczególnymi elementami, podczas pracy tego urządzenia.
Autofren Seinsa to hiszpański producent części samochodowych. Firma jest wysoko wyspecjalizowanym przedsiębiorstwem, oferującym części gumowe oraz wykonane z innych tworzyw sztucznych. Najwięcej referencji w katalogu odnosi się do gumowych części układu hamulcowego. Niemniej jednak to nie wszystko, co ma do zaoferowania producent.
Części samochodowe Autofren Seinsa to także ogumienie i elementy z tworzyw sztucznych do amortyzatorów, przekładni, skrzyni biegów czy sprzęgieł. Ponadto, producent oferuje zestawy naprawcze do hamulców oraz innych podzespołów samochodowych. Coraz bardziej zauważalna jest również oferta części metalowych Autofren Seinsa. Firma produkuje metalowe akcesoria do bębnów i szczęk hamulcowych, ale również kompletne zaciski hamulcowe.
Autoczęści Autofren Seinsa są znane z wysokiej jakości. Każdy produkt przed trafieniem do sprzedaży zostaje poddany licznym testom sprawności i wytrzymałości. Ponadto, przedsiębiorstwo prowadzi pogoń za innowacyjnością, wykorzystując wiele nowoczesnych technologii w celu ulepszania produktów.
Firma Autofren Seinsa powstała w Hiszpanii, w roku 1972. Początkowo jedynym obszarem działalności przedsiębiorstwa była produkcja elementów gumowych do układów hamulcowych. Do dzisiaj są to flagowe produkty marki, jednak przez blisko 50 lat istnienia przedsiębiorstwo znacznie poszerzyło ofertę. Ponadto, od lat firma prowadzi ekspansje na rynki zagraniczne, docierając nawet do Indii, gdzie mieści się obecnie jeden z zakładów produkcyjnych Autofren Seinsa.