- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z wałkiem rozrządu z pierżcieniami uszczelniającymi
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z uszczelką głowicy cylindra
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem trzonków zaworów
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AJUSA | 52139200 |
ELRING | 476.850 |
ELRING | 476850 |
FAI | HS865 |
GOETM | 2128383200 |
PAYEN | CY940 |
REINZ | 02-33420-02 |
VAG | 037198012K |
SEAT
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Uszczelka głowicy silnika to element osprzętu silnika, który montuje się pomiędzy głowicą a blokiem silnika spalinowego. Podstawowa rola uszczelki sprowadza się do odizolowania oleju silnikowego od płynu chłodniczego. Element ten ma także za zadanie uniemożliwienie przedostania się płynu chłodniczego do cylindrów oraz zapewnienie jednostce napędowej odpowiedniej kompresji.
Trudne warunki pracy (bardzo wysokie temperatury i duże ciśnienie) to główny powód dla którego uszczelka głowicy silnika powinna być wykonana z solidnych, z reguły kilkuwarstwowych materiałów, które charakteryzuje dobre odprowadzanie ciepła.
Usterka uszczelki głowicy silnika samochodowego to temat nieco kontrowersyjny. Problem uszkodzenia uszczelki niekiedy ciężko spostrzec nawet doświadczonemu kierowcy. Dlatego najlepiej powierzyć samochód w ręce specjalistów. Niestety uszkodzona uszczelka to dosyć poważna usterka, która niestety nie należy do najtańszych w naprawie.
Typowe sygnały, które będą świadczyć, że doszło do uszkodzenia uszczelki pod głowicą, to m.in. falujące obroty silnika, biały dym z rury wydechowej czy też częste przegrzewanie się silnika samochodowego. Znanym symptomem będzie również "gotujący się" płyn chłodniczy, a także obecne w nim ślady oleju.
Uszczelka głowicy silnika samochodowego nie należy do typowych części eksploatacyjnych, które raz na jakiś czas należy wymienić na nowe. Do awarii tego elementu dochodzi więc z reguły z winy posiadacza samochodu lub niekiedy błędu konstrukcyjnego silnika. Najbardziej narażone na usterki będą nowoczesne silniki, gdzie mimo niewielkiej pojemności skokowej stawia się na jak najwyższą moc.
Corteco to znana i ceniona na niemal całym świecie marka wysokiej klasy części do samochodów. Firma dostarcza części samochodowe zarówno na linie montażowe wiodących, światowych producentów samochodów, w celu wyposażenia fabrycznego pojazdu, jak i na niezależny rynek części zamiennych.
Centra produkcyjne i logistyczne firmy Corteco znajdują się w ponad 15 krajach, a części samochodowe marki są sprzedawane aż w 60 krajach całego świata. Przedsiębiorstwo posiada rozbudowane centrum badawcze, w którym opracowywane są wszelkie innowacje i technologie z dziedziny motoryzacji.
Firma Corteco specjalizuje się przede wszystkim w produkcji uszczelek dedykowanych poszczególnym układom w samochodzie. Oferta jest jednak znacznie szersza i obejmuje ponad 19 tys. części zamiennych, w tym systemu kierowniczego, układu wydechowego, hamulcowego oraz zawieszenia.
Każda z oferowanych części Corteco produkowana jest zgodnie z ISO 9001-2008, czyli najważniejszym certyfikatem jakości w przemyśle motoryzacyjnym. Ponadto części samochodowe tej marki poddaje się rygorystycznym testom, dlatego gwarantowana jest ich niezawodność i trwałość na długi okres eksploatacji.