Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BMW | 13 53 2 247 156 |
BOSCH | F 00V C17 503 |
BSG | BSG 30-116-147 |
CASE | 2856 436 |
CASE | 4899 689 |
CHRYS | 04506 2027F |
CHRYS | 4506 2027F |
CITRO | 1981 43 |
CUMM | 4 893 741 |
CUMM | 4 899 689 |
DAEWOO | 12 648 861 |
DAF | 1407304 |
FIAT | 55192494 |
FIAT | 55204259 |
FIAT | 55215424 |
FIAT | 7089402 |
FIAT | 73504243 |
FIAT | 9401981439 |
FIAT | K9401981439 |
FORD | 1231946 |
FORD | 1318562 |
FORD | 1748294 |
FORD | 3M5Q 9E568-BB |
FORD | BG9Q 9E568 AA |
GMC | 12648861 |
HYUNDAI | 33818 27000 |
IRISB | 4899689 |
IVECO | 4899689 |
KHD | 02113778 |
KHD | 211 3778 |
LANDROVER | LR032155 |
LANDROVER | LR032818 |
LIEB | 738 10 47 |
LUCAS_ELEC | LDFG1136 |
MAN | 51 98701 0118 |
MERCE | 000 017 17 60 |
MERCE | A 000 017 17 60 |
MERCE | ML 603189 |
MINI | 13 53 2 247 156 |
OPEL | 9117693 |
PSA | 16 068 71780 |
ROVER | 9X2Q 9M577 AA |
ROVER | LR032155 |
SAAB | 91 28 304 |
SUZUK | 15313 67G00 000 |
SUZUK | 15313-67G00 |
UNI | JDE 8057 |
VAUXH | 9117693 |
VM | 45 06 2027F |
ZEXEL | 175040-0100 |
ALFA ROMEO
|
BMW
|
CITROËN
|
FIAT
|
FORD
|
HYUNDAI
|
IVECO
|
JAGUAR
|
KIA
|
LANCIA
|
LAND ROVER
|
MERCEDES-BENZ
|
MINI
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
SAAB
|
SUZUKI
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wtryskiwacz to element bezpośrednio odpowiedzialny za wtłoczenie paliwa do cylindra. Jego zadaniem jest dostarczenie właściwej ilości paliwa pod odpowiednim ciśnieniem. Zasadniczo wtryskiwacz jest kolejnym elementem w układzie znajdującym się za pompą paliwa. To właśnie pompa dostarcza mu paliwa, jednak obecnie wielu producentów pojazdów stosuje inne rozwiązanie, w postaci instalacji pompowtryskiwaczy. Układ z pompowtryskiwaczem określany jest jako wtrysk pde. Kiedyś wtryskiwacze były sterowane hydraulicznie lub elektromechanicznie. Dzisiaj rozwiązania te są już bardo rzadko spotykane, a wtrysk to układ czysto elektroniczny. O jego działaniu decyduje układ komputerowy, odpowiedzialny za precyzję działania elementu.
Konsekwencją niesprawności wtryskiwacza są problemy z pracą silnika. Niedostateczna ilość paliwa bądź też niewystarczające ciśnienie wtrysku to przyczyna problemów z zapłonem. Z tego też względu usterki wtryskiwaczy często bywają błędnie interpretowane jako awaria układu zapłonowego. Objawy w obu przypadkach są zbliżone, należą do nich: problemy z odpaleniem silnika, niespodziewane gaśnięcie silnika, a także nierówne obroty.
Elementy końcowe układu, odpowiedzialne za wtrysk paliwa do cylindra, występują zarówno w silnikach benzynowych, jak i wysokoprężnych. O ile w przypadku tych pierwszych są to elementy niezwykle wytrzymałe, o tyle w przypadku diesla dosyć często dochodzi do awarii wtryskiwaczy. Czasami ma to miejsce po przejechaniu zaledwie kilkudziesięciu tysięcy kilometrów. Jest to efekt dużych obciążeń, jakim poddawane są wtryskiwacze wtłaczające paliwo do silnika wysokoprężnego.