Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Mercedes-Benz Vario to grupa lekkich samochodów ciężarowych i dostawczych, które oferowane były z różnymi rodzajami zabudów. Samochód był naturalnym następcą modelu T2, który w swoich czasach odniósł ogromny sukces. Mercedes-Benz Vario to kontynuacja tej tradycji, a przy okazji kolejna, bardzo udana propozycja niemieckiego producenta.
Mercedes-Benz Vario produkowany był w latach od 1996, do 2013. Wytwarzany był w dwóch zakładach produkcyjnych na terenie Europy, a ...
Powiązania: