Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Subaru Forester był początkowo zaliczany do samochodów kompaktowych typu crossover, a od trzeciej generacji wskoczył już do klasy średniej wielkości SUV-ów (segment I). Produkcja Forestera rozpoczęła się w 1997 roku, a zapoczątkowała ją premiera w 1995 roku modelu Streega Concept. Inspiracją do stworzenia tego modelu był dostępny wyłącznie w Japonii uterenowiony wariant Subaru Imprezy. Jak podaje producent, nazwa „Forester” oznacza „mieszkańca lasu”.
Pierwsza generacja ...
Powiązania: