Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Toyota Auris to samochód osobowy zaliczany do niższej klasy średniej (segment C). Samochód produkowany od 2007 roku, zastąpił w ofercie japońskiego koncernu Corollę w odmianie hatchback oraz Corollę RunX. Toyota Auris pojawiła się po raz pierwszy na paryskim salonie samochodowym w 2006 roku. Początkowo Auris był oferowany wyłącznie z nadwoziem hatchback, jako samochód 3- lub 5-drzwiowy.
Druga generacja Toyoty Auris została zaprezentowana w Paryżu w 2012 roku. Samochód oznaczony ...
Powiązania: