1803 produktów
Filtr, z racji swojej funkcji, oczyszcza olej z większości zanieczyszczeń. Nie znaczy to jednak, że wystarczy często zalewać nowy olej i można zapomnieć o wymianie filtra. Niestety, wielu kierowców bagatelizuje temat filtra, nie pamiętając, jak ważną pełni on funkcję. Co ważne, nie pamiętając o tym elemencie, niszczymy nie tylko olej i filtr, ale również degradacji ulega uszczelka filtra oleju, co dla silnika może mieć poważne konsekwencje.
Podczas jazdy samochodem olej nieustannie krąży w jednostce napędowej. Niestety, podczas pracy silnika wraz z powietrzem trafiają do niego różnego rodzaju zanieczyszczenia, w tym bakterie, grzyby, a nawet drobiny piasku. Zabrudzenia generuje również sam proces spalania. Olej rozprasza je i przenosi, natomiast filtr wyłapuje wszystkie zabrudzenia podczas każdego obiegu. Oczywiście, tylko prawidłowo działający filtr oraz sprawna technicznie uszczelka podstawy filtra oleju jest w stanie to zrobić.
Niestety, nawet najlepszy filtr nie jest w stanie wychwycić stu wszystkich zanieczyszczeń w stu procentach. Z czasem zabrudzenia zaczną się kumulować w takim stopniu, że będą mogły nie tylko osiadać na elementach silnika, ale również zmienić właściwości oleju. Jak więc widać, systematyczna wymiana oleju i filtra to konieczność. Filtr należy wymieniać zgodnie z zaleceniami producenta samochodu zawsze podczas wymiany oleju silnikowego. Taki serwis należy wykonać raz w roku lub ściśle według interwałów wymiany zalecanych przez producenta samochodu. Najczęściej jednak wymianę filtra oleju wraz z olejem silnikowym zaleca się wykonywać co 10 – 30 tys. kilometrów, w zależności od marki i modelu pojazdu.
Filtr oleju wyposażony dodatkowo w oringi filtrów oleju oczyszcza olej z zanieczyszczeń mniejszych niż 1/50 milimetra. Chodzi tutaj zarówno o elementy organiczne, jak i nieorganiczne (te powstające podczas pracy jednostki napędowej).
Do zanieczyszczeń organicznych można zaliczyć:
Do zabrudzeń nieorganicznych można zaliczyć:
Filtr puszkowy wziął swoją nazwę od kształtu swej budowy. W skład tego elementu wchodzi m.in. wkład filtrujący wykonany z papieru odpornego na rozpuszczanie. Przepuszcza on jednak ciecz. Wkład przypomina kształtem złożony akordeon.
W filtrze oleju zamontowany jest zawór przeciw zwrotny (anti-drain), dzięki któremu:
Podobną funkcję co zawór zwrotny pełni zawór, tzw. „eko”, dzięki któremu w filtrze zawsze znajduje się nieco oleju. Pozwala to uniknąć tzw. rozruchu silnika „na sucho”.
Istotnym elementem urządzenia jest uszczelka obudowy filtra oleju, która pozwala utrzymać jego hermetyczność. Nie można również zapominać o zaworze przelewowym (bypass), który w przypadku zapchania wkładu czy zbyt dużej lepkości oleju pozwala na swobodny przepływ niefiltrowanego oleju do jednostki napędowej. Jest to rozwiązanie o wiele lepsze niż całkowity brak smarowania. Istnieją także filtry montowane na stałe w silniku, w których wymienia się jedynie wkłady filtrujące.
Sklep iParts.pl to zestaw uszczelek podstawy filtra oleju w doskonałej relacji ceny do jakości produktu. Wszystkie dostępne części są fabrycznie nowe i posiadają gwarancję producenta. Zapewniamy fachowe wsparcie techniczne oraz natychmiastową realizację zamówienia. Tylko w iParts.pl szybko, tanio i profesjonalnie!